joi, 5 mai 2011

ROWE

În traducere foarte liberă, mediu de lucru în care contează doar rezultatele, ROWE (Results Only Work Environment) este o strategie de management a Resurselor Umane ce presupune plata angajaţilor doar pe rezultate şi nu pe orele lucrate, cu alte cuvinte, valorizarea angajaţilor pe ceea ce fac şi nu pe unde şi când. Aparatul administrativ american cochetează cu această idee, găsind o utilitate mare în beneficiile acestei strategii. O comisie a Consultanţilor Economici de pe lângă Biroul Executiv al Preşedintelor SUA a emis un raport în care există concluzii pozitive asupra ideii flexibilităţii activităţilor şi beneficii directe asupra echilibrului între locul de muncă şi viaţa privată.

Desigur, modelul comportă avantaje şi minusuri, iar în cazul cultural al românilor acest concept ar putea avea probleme de implementare dincolo de aspectele generale.

Wikipedia ajută cu + şi - :
Între plusuri:
  • ore de muncă nedefinite şi un time management neimpus
  • satisfacţia angajaţilor maximă
  • costuri mici cu angajaţii
  • accent pe rezultatele din prima linie

Între minsuri:
  • mai greu de cuantificat anumite rezultate ale unor activităţi
  • managementul este dificil
  • lipsa activităţii faţă-în-faţă
  • competiţia devine acerbă, sentimentul de echipă dispare sau se diminuează
  • subiectivitatea în aprecierea îndeplinirii sarcinii

*****

În asigurări, dar şi alte medii cu meserii liberale, activitatea de intermediere poate funcţiona şi de cele mai multe ori funcţionează perfect într-o modalitatea apropiată de ideea de mai sus, de pildă în cazul unor brokeri de asigurare.
Sistemele de vânzări directe din companii vor doar să maximizeze investiţia în infrastructură, deşi în ansamblu ideea lui ROWE este folosită din plin în Recrutare şi mai puţin în Managementul forţelor de vânzare.
Atâta vreme cât agenţia/sucursala este privită ca spaţiul în care se împărtăşeşte experienţa de consultanţă, cu best-practice, lucrurile pot funcţiona în spiritul ROWE; Consultantul îşi poate face treaba la client, acasă, acolo unde are nevoie, contactul cu Agenţia reducându-se la minimum. Franciza se apropie foarte mult de ideea de mai sus.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu