Salut,
Sunt Cătălin Maxim,
Îți urez "Bun venit!" pe Blogul meu, unde scriu cu plăcere despre ceea ce fac în viața de zi cu zi.
Investițiile prin asigurări și Managementul Riscului, căci acestea sunt cele două preocupări majore, reprezintă rezultatul în desfășurare al unei experiențe de peste 10 ani, timp în care le-am aprofundat practic și teoretic în contexte diferite.
Cel mai mult am învățat însă din teren, din contactul direct cu clienții mei, împreună cu care am devenit parteneri de cursă lungă. Curiozitatea de a înțelege contextul clienților, identificarea unei soluții punctuale aplicabilă într-un spectru mai larg, asistența și consultanța constantă, toate acestea s-au șlefuit în timp, iar acest proces mi-a plăcut la nebunie.
Mă preocupă aspectul financiar al vieții în măsura în care comportamentul nostru financiar este educabil și împărtășim principii și practici sănătoase de creștere și utilizare a banilor.
Te invit să fim parteneri de dialog și pe acest blog și prin alte canale de socializare, comentând pe marginea subiectelor care-ți trezesc interes.
Mă poți contacta și pe email: maxim.catalin.mgm@gmail.com
Scurtă mărturisire despre industria asigurărilor de viață:
Din practica de deja de 13 ani în
asigurări, pot trage câteva concluzii personale în ceea ce privește
motivele, motivațiile sau scuzele pentru care o parte din cei cu care am
interactionat pe linie profesională nu-si făcuseră asigurare de viață în orice formă a ei până la momentul discuției mele cu ei.
Primul motiv a fost și cel care m-a
făcut să continui în acest domeniu: nu înțeleg cum funcționează, la
ce folosește, cum poate să-i ajute să-și organizeze mai bine finanțele
personale.
Acest element deja începe să fie
parțial eliminat printr-o minimă informare, fie și numai pe internet
sau prin prieteni care au contractat o asigurare și care pot da
mărturia experienței personale și implicit vă pot face recomandarea
unui consultant de care sunt probabil mulțumiți.
Altă parte, recunosc, pentru mine a
fost încurajator pentru ca am ăntâlnit puțini, au fost cei care au
avut și din diferite motive au încetat aceste contracte din cauza
sentimentului că au fost păcăliți, forțați sau nu au fost foarte
conștienți ce au semnat.
Discutia despre acest
subiect poate fi destul de lungă și fără o finalitate pozitivă în
multe cazuri. De multe ori, problema a fost tot o neințelegere a
mecanismului sau a clauzelor contractuale, care recunosc ca până de
curând erau foarte stufoase în exprimări juridice, cu un limbaj de
lemn intraductibill, însă în ultimul timp am constatat eforturi din
partea companiilor și a autorităților de simplificare a limbajului si
scurtare a cearceafurillor de condiții contractuale interminabile.
O alta parte nu au contratat pentru ca
„nu aveau bani” în
acel moment, desâși conștietizaseră, cred eu, nevoia de asigurare.
Când
oamenii spun că nu au bani, înseamnă ori că nu au bani în sens
general, ceea ce este o situație de sine stătătoare, tratată cu alte
instrumente, ori că nu au înțeles cum poate să-i impacteze pe ei în
mod foarte personal deținerea unei asigurări, ori că nu au încredere,
mai degrabă în ceva particular: firmă ori consultant, mai degrabă decât în sistem
per ansamblu.
Nu au incredere, în întâlnirile mele cu clienții a fost legat ca argument de sistemul
imprevizibil din România, de la legislație la financiar, în contextul
unor guvernări care nu sprijineau destul industria asigurărilor.
Desigur lucrururile s-au mai schimbat din 2005 încoace, iar prin contribuția și efortul conjugat al tuturor, poate să continue în sens bun.
Ceea ce le spun acestor
clienți sau potențiali clienți este, în primul rând, că ei au controlul
total asupra a ceea ce se întâmplă cu asigurarea lor. Cadrul
legislativ și fiscal de multe ori îi ajută, iar acolo unde există scăpări, există și soluții. Asigurările, ca orice altceva care face
parte din viața noastra sociala din Romania, sunt o industrie
perfectibila și în continuă îmbunătățire, în favoarea clientului,
poate și tocmai datorită faptului că are un potențial imens, încă nu îndeajuns explorat și dezvoltat.
Mentalitățile generale
s-au mai nmuiat, iar românii devin deschiși la soluții alternative
de economisire sau protecție financiară pe termen mediu și lung, iar
situația actuală ajută din plin la această deschidere. În primul rând
sistemul de pensii este deschis către aceste soluții private, de
asemenea sistemul de sănătate face ca o privire în sistemul privat de
sănătate să devină aproape o necesitate pentru asigurarea unei
demnități în fața problemelor de sănătate.
Condiția este
contractarea în avans a acestui tip de servicii, ceea ce diferă de
mentalitatea primordială că altcineva are grijă de aceste lucruri –
statul – pentru că d-aia plătim taxe și impozite. Din păcate sau
din fericire, nimeni altcineva nu poate face acest lucru, să aibă grijă de noi, mai bine decât o putem face noi înșine. Există premizele ca să putem face
acest lucru mai bine decat pana acum.
Internetul, ca sursă de
informare poate fi privit cu ochi critic. Astăzi, aproape toți ne
luăm informația de care avem nevoie de pe internet. Iar pe subiectul
asigurări de viață (& co) este plin de mărturii contra sau pro, în funcție de experiența personală sau de specificul site-ului,
forum-ului sau sursei. Însă, recomand cu tărie o căutare de
informații care se poate dovedi salvatoare din multe potențiale
situații neplăcute.
Sper că si acest blog să intre în categoria de
citit și nu de evitat.(:-)