joi, 3 mai 2012

Diversificarea portofoliului de investiții

Recomandările pe care industria financiară le face cu privire la un portofoliu de investiții sunt de cele mai multe ori legate de ideea diversificării acestuia pe clase diferite de active și/sau pasive, cu riscuri diferite, tocmai pentru a păstra un echilibru în situațiile când unele tipuri de instrumente sunt pe verde iar altele pe roșu.

Hmm! Să reflectăm puțin!

Dacă aprofundăm logica de mai sus, perfect validă de altfel, să vedem ce să întâmplă. În situația în care există acest echilibru între instrumentele financiare din portofoliu, atunci când unele cresc, altele scad. Deci, practic, nu se întâmplă nimic în contul meu de client, pentru că ce se câștigă pe o parte, se pierde pe alta. Corect?! Da!
Adică ceea ce am făcut eu a fost doar să găsesc o modalitate prin care să-mi păstrez banii, deci să nu-mi pierd banii, în același timp fiind în mijlocul evenimentelor care pot face bani.

Hmm! Să mai reflectăm puțin!

Dacă am bani, adică există un nivel de bunăstare suficientă, atunci gândirea de mai sus este salutară și este important de lucrat cu ea, atâta vreme cât nu caut să produc bani în plus, sau cel puțin nu într-o măsură competitivă.

Dacă vreau să fac bani, atunci cred că voi gândi puțin altfel. Ceea ce vreau să fac este să maximizez șansele de a produce cât mai mulți bani cu cei pe care îi pun la bătaie. Se păstrează foarte real riscul ca acești bani să se diminueze drastic, dacă vorbim de investiții financiare. Dar acest lucru poate fi gestionat eficient și eficace prin profesioniști în investiții.


Cu alte cuvinte, parafrazând o vorbă de duh ("Sunt prea sărac să-mi permit lucruri ieftine!"), "Nu-mi permit să fiu conservator cu banii mei, pentru că vreau mai mulți". Sau mai vechea zicală: "Nu am ce pierde!"
Desigur că există soluții bune și pentru mine! Iar o parte din ele se referă la opțiunile pe care le am pe programele de investiții administrate prin asigurători, în special prin produsele de asigurare cu componentă investițională de tip Unit-Linked. Mai multe informații despre Unit-Linked aici.

*****

Nu este nevoie să gândești ca mine, iar orice decizie de investiție trebuie luată după o analiză serioasă și cu concursul profesioniștilor. Și fiți atenți și la cine vă consiliază!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu