miercuri, 6 aprilie 2011

FQ - financially speaking

În cadrul studiului "ING Consumer Resourcefulness", un test de inteligenţă financiară, care urmăreşte să măsoare nivelul de cunoştinţe şi abilităţi financiare ale consumatorilor, a confirmat că românii au unul dintre cele mai reduse niveluri de educaţie financiară, trei sferturi dintre consumatorii români recunoscând ca au un nivel redus de înţelegere a chestiunilor legate de finanţele personale. Numai o treime îşi poate aprecia corect viitorul financiar şi peste 90% dintre ei vor să-şi îmbunătăţească abilităţile financiare, 40% simţind nevoia de sprijin în acest sens.

"Un nivel mai ridicat de înţelegere înseamnă o abilitate mai mare de-a lua cele mai bune decizii financiare, iar acest lucru este important pentru bunăstarea şi siguranţa fiecăruia", declara Maria Cristina Matei, director executiv Retail Banking, ING Bank România.

*****

"Tot românul se pricepe la politică şi la fotbal!" este o vorbă care îşi păstrează oarecum sensul şi astăzi, într-o eră în care informaţia este principala monedă de schimb şi principala preocupare a multor industrii. Lucrurile ar putea sta altfel dacă felul de a gândi al românilor ar avea în componenţă şi o educaţie financiară solidă, dincolo de spiritul antreprenorial destul de dezvoltat. O educaţie financiară, care să înceapă de acasă cu elementele de bază: remunerarea muncii productive, economisire, cheltuieli cu multă grijă.

Educaţia financiară este prezentă în 2011 şi prin Consultanţii Financiari, care pot să deservească mai multe domenii: asigurări, credite, bănci, în stricto senso. Dar conceptul ei este folosit şi de către alte domenii, unde idei ca economisirea pe termen lung sau cheltuielile făcute inteligent sunt elemente esenţiale ale marketingului.

Educaţia financiară se impune prin necesitate momentului şi uzanţa de zi cu zi, nuanţând educaţia omului spre utilitarist şi economic, chiar dacă formaţia de structură interioară este de alte factură, de pildă artistică.


Întrebare: Consultantul tău Financiar te-a ajutat în educaţia ta financiară sau doar ţi-a vândut un produs?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu