Interpretarea asupra poveştilor de coaching este esenţială procesului de schimbare prin care trece cel care primeşte coaching, atâta vreme cât povestea funcţionează în situaţia lui ca metodă potrivită de subliniere a conflictului intern care necesită atenţie
Povestea elementului, care umple complet spaţiul, lasă loc inimii să gândească şi minţii să simtă, astfel încât unind cele două emisfere cerebrale, experienţa să fie totală şi schimbarea să angajeze, în primul rând în interior, pe cel care primeşte coaching.
Practica poveştilor în coaching nu este altceva decât obiceiul bătrânilor de a ne transmite experienţa lor de viaţă în parabole, fabule şi ziceri, de această dată asociată unui proces specific de redescoperire şi de remodelare totală, la nivelul valorilor personale.
În vânzări, şi cu precădere în asigurări de viaţă, circulă poveşti, istorisiri, modele, exemple, care în mare parte sunt cazuri reale de personaje, ce de cele mai multe ori există şi se manifestă în domeniu, elemente motivaţionale care conferă o valoare unică activităţii desfăşurate de către Consultanţi, de fiecare dată o valoare cu altă nuanţă şi greutate în viaţa personală şi profesională. Se folosesc de ele Trainingul, Managementul, Marketingul, revista internă.
Coachingul, specific asigurărilor sau nu, face uz de poveşti ca instrument de lucru şi trebuie folosit cu moderaţie, însă cu foarte mult interes pentru eficienţă în schimbare şi nu pentru a proba experienţa sau cunoştinţele coach-ului.
Coachingul în sine constituie paradigma unei poveşti, a Poveştii de schimbare, iar Povestea, la rândul ei, este un Coaching pasiv prin îndemnul la reduplicare a mesajului în viaţă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu