Canalele de distribuţie slujesc ideii de business şi împacă diferite nuanţe ale cererii cu o ofertă particularizată sau cu o modalitate diferită de a construi soluţia de asigurare, în orice formă ar fi ea. Ele sunt parte integrantă a business-ului şi rotiţe care mişcă mecanismul de business într-o direcţie comună.
Tendinţa de a transforma totul în afacere pe internet face ca şi asigurătorii români să gândească şi să găsească soluţii la această solicitare, deocamdată în segment de nişă, dar cu implicaţii de perspectivă. În afara graniţelor României această idee este abordată cu mai mult interes şi are consecinţă o pondere mai mare ca şi soluţie de distribuţie, dar menţinându-se totuşi în procente mici, în bugetele companiilor. Se pare că deocamdată este greu de înlocuit Consultantul - persoană cu o platformă electronică accesibilă prin user şi parolă şi încă este preferat un contact direct cu un reprezentant al companiei de asigurări unei contact indirect.
Motive pentru sprijinul unui sistem de distribuţie on-line al asigurărilor sunt destule: reducere considerabilă de costuri, reflectată şi în tarife, apoi eliminarea eroarei umane în introducerea datelor, dar foarte important este şi aspectul comodităţii şi operativităţii pentru client. Un aspect deloc de neglijat este faptul că piaţa ţintă poate fi mult mai uşor identificată şi accesată prin facilităţile mediului on-line faţă de modul de operare clasic.
Educabilitatea pieţei de asigurări din România încă suferă transformări, animată de multe aspecte, inclusiv de realitatea că la noi asigurările au câştigat teren într-un timp relativ scurt raportat la ţările dezvoltate din punct de vedere economic din lume. Soluţiile financiare căutate de oameni subînţeleg ideea că domeniul prezintă perspective de dezvoltare pe termen mediu şi lung, indiferent dacă modalităţile de distribuţie vor înclina balanţa într-un sens sau altul. Important este ca beneficiarul final să aibă soluţii.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu