marți, 8 martie 2011

Business european în creştere

Europa Centrală şi de Est redevine atractivă ca piaţă de investiţii în asigurări întrucât preţul pe acţiune al companiilor de asigurări din zonă reîncepe să crească, pe fondul unui potenţial de creştere foarte mare, susţinut de câteva elemente: bună poziţionare geografică, îmbunătăţirea mediului de afaceri, ridicarea gradului de penetrare pe piaţa de profil.

Zona Euro a marcat în 2010 o mărire a PIB-ului, fapt care a dus la creşterea indicelui Dow Jones Euro Stoxx. Segmentul asigurărilor de viaţă a avut rezultate foarte bune, subliniind conştientizarea populaţiei pe nevoile de protecţie financiară şi economisire pe fondul crizei şi efectelor ei.

Companiile de asigurare au un grad de penetrare mare în Europa de Vest, pe când în Europa Centrală şi de Est piaţa se dovedeşte a fi neomogenă, cu variaţii importante (România, Serbia şi Turcia  - sub 2%, Cehia 4%).

Aprecierile aparţin lui Christoph SCHULTES.


Concluzii pentru spaţiul românesc:
  1. Piaţa asigurărilor rămâne atractivă pentru investitori întrucât există potenţial foarte mare, în România pe timp de criză făcându-şi apariţia şi companii multinaţionale puternice, care investesc în piaţa românească. 
  2. Consultantul poate să fructifice această oportunitate, deşi există semne de stagnare la nivel local, putându-şi fundamenta motivaţia pentru o carieră în domeniu şi pe nişte analize obiective, adăugate la cele personale.
  3. Clientul, beneficiarul final, are de câştigat întrucât vor fi ofertări multiple şi raportul calitate-preţ se va îmbunătăţi, nivelul serviciilor îmbnătăţindu-se considerabil.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu