marți, 7 iunie 2011

Profitabilitatea în domeniul consultanţei

Un articol din ideideafaceri.manager.ro face o analiză a elementelor care generează profit într-o afacere bazată pe consultanţă.

1. Încrederea pentru calitatea şi performanţa dvs, dată în mod excepţional de experienţa în domeniul respectiv.
2. Poziţionarea pe o nişă, relevantă ca mărime, căreia să-i oferiţi cele mai bune servicii şi soluţii pentru nevoile identificate.
3. Conectarea la situaţia reală a pieţei în care se face consultanţa, pentru a da recomandări valide şi potrivite situaţiei şi momentului.
4. Calcularea rentabilităţii investiţiilor făcute de clienţi trebuie foarte bine susţinută de argumente şi de realitate.

*****

Consultantul Financiar se încadrează perfect în acest tip de afacere, iar cele 4 elemente îl circumscrie perfect în activitatea sa.

Astfel, atâta vreme cât urmează planul de dezvoltare şi training al companiei în care se găseşte şi aplică în mod constant aceste lucruri, în mod obişnuit ar trebui să se găsească la nivelul de performanţă în care, chiar dacă experienţa în domeniu este mică, profitând de expertiza companiei şi a suportului de vânzări pe care îl are la dispoziţie, să poată oferi o soluţie eficientă şi eficace pentru clientul său. Dacă experienţa unui număr de ani şi a unui număr de clienţi este adăugată, atunci procesul de consiliere devine mai facil, dar cu atât mai responsabil.

Apoi, nişa Consultantului Financiar se construieşte, de obicei, în primele luni de activitate, în funcţie de o serie de factori, printre care: abilităţile de comunicare, studiile şi experienţa de muncă în orice domeniu, abilităţi specifice nişei către care se orientează consultantul. Nevoia de asigurare există, atâtea studii o dovedesc, iar piaţa o reflectă în mod constant, singurul aspect care este deficitar este acela al oferirii soluţiilor optime, loc în care un consultant financiar poate să intervină pentru a rezolva această cerere.

Discutând despre conectarea la ce se întâmplă în mod real în piaţa de asigurări şi consultanţă financiară, se poate constata un efort conjugat al suportului de vânzări pentru a suplini nevoia de informaţii care apar continuu, astfel încât pregătirea consultanţilor să fie la un nivel ridicat.

Ultimul aspect este legat de rentabilitatea investiţiilor clienţilor, activitate curentă a Consultanţilor, fiind primul beneficiu învăţat de către aceştia pentru întâlnirea cu clienţii.


Agenţia Bucureşti 4, Canal Specializat, Allianz-Ţiriac Asigurări, 
Organizează Joi, în data de 27 Aprilie 2012, ora 17.00,
Open House Career Day Allianz-Ţiriac. Consultanţa Financiară, carieră şi afacere
Cei interesaţi se pot înscrie la acest seminar printr-un CV actualizat la e-mailul: catalin.maxim@allianztiriac.ro, cu subiectul Seminar 27 Aprilie
Locuri limitate: 12

Dacă nu vă interesează personal, 
trimiteţi invitaţia noastră celor pe care îi consideraţi potriviţi pentru a putea fi selectaţi în echipa noastră.
Vă mulţumim.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu