Profilul de Consultant Financiar este alcătuit din lucruri care trebuie să existe, elemente care pot să existe şi altele care pot fi adaugate.
Candidatul le are pe cele obligatorii: vârstă, nivel de studii, experienţă de muncă, profil intelectual, profil psihologic. Mulţi manageri care fac Recrutare şi Selecţie se împiedică de acest aspect, al parametrilor obligatorii şi impuşi de sistem. Există o greşeală importantă, aceea că managerii recrutează bazându-se pe experienţa personală de vânzător, mizând pe faptul că viitorul Consultant nu are cum să nu fie ca el, pentru că el însuşi îl antrenează, iar rezultatele anterioare din poziţia de vânzător îl recomandă pe managerul care antrenează ca un premiant şi un invingător, prin atracţie şi viitorul consultant va fi la fel, indiferent de context. Nu. Experienţa spune că, la fel ca şi în vânzare, profilul trebuie respectat, tocmai pentru că este constituit ca un element care garantează succesul în cele mai multe situaţii.
Abilităţile pe care le are un candidat şi nu fac parte din schema obligatorie sau care pot fi dobândite fără risipă de resurse contribuie substanţial la a face din noul Consultant un candidat la performanţă şi la un loc pe podium, la a fi în clubul celor peste medie.
Provocarea este următoarea: Alcătuieşte-ţi un profil de Consultant care să ţină cont de toate aspectele activităţii: proces de vânzare, muncă în echipă, activităţi administrative, necesităţi de dezvoltare financiară şi personală, carieră, domeniu, sistem.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu