vineri, 11 februarie 2011

"Show me the money!"

Asigurările sunt un business şi încă unul profitabil. Dacă pragul de profitabilitate nu mai există, cineva mai bun va veni să se circumscrie ideii de profit şi acţiunii în sensul profitului maximal.Cu atât mai acut regula profitului se păstrează în departamentul de vânzări, şi, deşi îmbracă forme motivante, obiectivul principal este formarea de Consultanţi productivi şi performanţi, cu costuri minime. Profitabilitatea reprezintă motorul economiei, în cea mai vulgară şi pură formă. Se poate face referire, însă, şi la altă dimensiune a existenţei umane, de pildă aceea a contribuţiei pentru societate, după modelul: dacă este profit, este excelent, dacă însă se mai poate face şi un bine, pe care îl putem declara în presă şi/sau pe site-uri şi blog-uri, este şi mai bine.

Consultantul care începe activitatea este atât de motivat să treacă peste obstacole şi să contribuie la educaţia financiară a clienţilor săi, pentru că în spatele acestei idei stă comisionul, care se alătură mănunchiului de argumente şi face să existe o evidenţă prezentă exprimată a interesului, dar şi a disponibilităţii pentru această activitate. Motivaţia financiară, căci despre ea este vorba, este urmărită şi identificată în Recrutare şi cu foarte atentă minuţiozitate este cuantificată/dimensionată în contextul macro ori micro economic actual întrucât rolul de Consultant Financiar este unul indisolubil legat de finanţe şi riscuri financiare, dar şi pentru că fără această motivaţie primară gestionarea acestui candidat ar putea deveni dificilă. Ecuaţia devine simplă: Consultantul, ca să existe, trebuie să fie profitabil pentru sine, pentru echipă, pentru companie, în aceste condiţii legitimitatea activităţii lui neavând de suferit. În situaţia în care profitabilitatea scade sub zero, problema creată se rezolvă prin eliberare din funcţie, în cel mai rău caz, ori prin întârzierea acestei acţiuni, în cel mai fericit caz.

Formula ideală agreată, planificată şi urmărită este cea a performanţei Consultantului obiectivată în rezultate întrucât este mai probabil, statistic vorbind, să producă şi valoare adiacent financiară - imagine, renume, exemplu, legendă. Un singur aspect poate scăpa de sub control - echilibrul între domeniile vieţii personale.

"Show me the money!"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu