marți, 1 februarie 2011

Riscul de a învăţa business

În România oricine poate să pornească o afacere şi cei mai mulţi aşa au făcut, indiferent dacă aveau sau nu cunoştinţe în domeniul de activitate al business-ului sau nu. De cele mai multe ori apare ideea unui produs sau serviciu, iar restul este încredere în sine, după axioma: Dacă X poate, pot şi eu. Avantajul greu de perceput, întrucât funcţionează şi este deschis pentru toţi, este că antreprenoriatul ţine de o educaţie/învăţabilitate practicată ca pentru orice altceva, la fel cum pentru a avea permis de conducere, există cursuri şi examen. Abilităţile sunt de asemenea asimilabile prin procese specifice de training, mentoring şi coaching. Un antreprenor român de succes confirmă ceea ce spun toţi care au ajuns să aibă succes, anume indică perseverenţa ca element esenţial, dacă prima încercare s-a soldat cu un eşec, atunci este importantă analiza şi desprinderea celor mai importante key findings şi reluarea încercărilor pe baza experienţei.

Şcolile de business de afară au avantajul de a avea mult mai multă experienţă şi cazuistică de antreprenoriat decât au adunat românii în 20 de ani şi de aceea sunt căutate şi apreciate, iar absolvenţii lor au succes.
Experienţa pieţei de asigurări în România confirmă în permanenţă acest lucru, anume că perseverenţa este elementul cheie pentru un Consultant Financiar, iar aspectele care ţin de educabilitatea/învăţabilitatea sa nivelează drumul către succes şi performanţă.

Consultantul Financiar învaţă să fie antreprenor prin tot sistemul care îi este pus la dispoziţie: Training, Coaching, Follow-Up, Plan de Carieră, Suport Logistic, Sales Support, şi întreg aparatul creat special pentru a-i susţine demersul de business. Activitatea de Consultant Financiar devine "business" în condiţiile în care există un profit important din intermedieri, iar această profitabilitate este una de anduranţă, aspect realizabil prin portofoliu de clienţi şi constanţa în activitate de calitate, elemente care presupun timp. Timp înţeles nu ca răbdare, ci ca intensitate în implicare.

În România oamenii de asigurări se găsesc în mai toate domeniile de business. La un moment dat ei au fost Consultanţi Financiari. Şcoala de business care există în asigurări este una sănătoasă şi eficientă, care livrează la pachet şi abilităţi odată cu cunoştinţe.

Provocare: Încearc-o! Există un singur RISC: să înceapă să-ţi placă!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu