Există lucruri bune la 2010 în ceea ce priveşte piaţa asigurărilor din România: nu s-au consemnat falimente sau restructurări masive, salariile nu au mai crescut, iar profesioniştii domeniului au renunţat la a mai „schimba stăpânirea”, apoi au fost eficientizate bugetele administrative, existând oportunităţi serioase de dezvoltare în teritoriu favorizate de cheltuieli reduse cu imobiliarele.
Rămân atuurile pieţei în continuare, însă greu de obiectivat: experienţă de lungă durată şi variată a asigurătorilor şi a brokerilor internaţionali prezenţi la noi, infuzie considerabilă de capital în companiile locale, maturizarea jucătorilor locali, alinierea cadrului legislative la reglementările UE, produse de asigurare foarte variate şi numeroase.
O piaţă, care este influenţată direct de un risc politic ce nu se diminuează, întrucât deciziile întârzie şi acţiunea lipseşte, care trăieşte şi se dezvoltă în mediul economic fragilizat de cel politic face ca investitorii străini să fie mai atenţi cu investiţiile în România pentru 2011.
O idee notabilă este că impactul pozitiv al redresării economice din anul următor, în speranţa că va apărea, se va resimţi în piaţa asigurărilor cu un decalaj de 1 an, ceea ce face ca asigurările să fie atractive ca domeniu abia în perspectivă.
O oportunitate interesantă se va dovedi creşterea calităţii distribuţiei către persoane fizice prin profesionalizarea consultanţilor şi agenţilor, provocare care va dicta o modificare a strategiei departamentelor de distribuţie şi a departamentului de HR.
Provocarea pentru (tine) piaţa asigurărilor este sintetizată de Cristian Constantinescu (Preşedinte, UNSAR): Ce soluţii de creştere a volumului de new business ai în vedere pentru 2011? Ce segmente pe care poţi acţiona prudent şi profitabil vei putea folosi ca oportunitate şi ce momente potrivite vor exista?
Pentru aspectele negative ale subiectului, dar şi pentru varianta extinsă a celor pozitive:
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu