miercuri, 15 decembrie 2010

Eşecul poate fi evitat - fals

Afirmaţia îi aparţine lui John Maxwell, în volumul "Eşecurile pot conduce la Succes" apărut la Editura Amaltea şi este 1 din 7 neadevăruri despre eşec. În esenţă, cartea tratează ideea reacţiei la eşec ca fiind singura care determină realitatea acestuia.

Succesul este un proces şi se hrăneşte şi din sine însuşi. Eşecul este lipsa reacţiei potrivite în proces.
Se constată în piaţa asigurărilor, în speţă a intermediarilor de asigurări de viaţă, în această perioadă un regres al rezultatelor, pus pe seama efectelor crizei în România, combinat cu lipsa de cultură a asigurărilor sau cu una prost făcută sau înţeleasă de potenţialul client. În general, vânzătorii partajează cu sintagma că: "Piaţa s-a răcit", inclusiv cei care sunt motivaţi să continue activitatea în acelaşi ritm, cu aşteptări mai temperate. Acest lucru se întâmplă de când criza financiară a început să provoace neajunsuri pe diferite pieţe nişă, apoi generalizându-le la aproape toate industriile şi domeniile economice. Companiile de asigurări vor spune că în această perioadă s-au intensificat ofertele şi promoţiile şi că piaţa a început un uşor trend de recuperare, dar cele mai multe speculează această idee pentru ca forţa de vânzare să reacţioneze cu alt suflu.

Oare ce se întâmplă cu Consultantul care a muncit de atâta timp în această piaţă, şi-a construit cu efort un portofoliu care la acest moment nu mai produce acelaşi randament ca până mai ieri, care primeşte eventual un manager nou, pentru că cel vechi a plecat din cauza lipsei de rezultate pe partea de Recrutare şi Selecţie sau poate doar pentru că nu mai aducea încasările de până acum? Desigur, este cazul Consultantului loial companiei, clienţilor săi, business-ului pe care l-a creat.

Acest consultant se află în situaţia în care afirmaţia din titlul postării - "eşecul poate fi evitat-fals" - să devină ridicol de prezentă şi adevărată. Poate să eşueze. Lumea asigurărilor a fost şi va fi una a performerilor. Este momentul să-şi reevalueze motivaţiile pentru care a intrat în acest business şi să-şi suflece mânecile de la haină şi de la cămaşa cu butoni şi să privească încrezător în capacităţile şi abilităţile lui, naturale sau adunate şi sculptate în timp, şi să aibă o reacţie potrivită în proces.
  • Necesitatea de asigurare este poate mai uşor de înţeles în această perioadă.
  • Companiile îşi sprijină oamenii cu oferte şi campanii.
  • Concurenţa în piaţă este mai mică, pentru că alţii au avut reacţia de abandon.
  • Calitatea muncii sale este asul din mânecă.

Poate că nu va fi de ajuns. Poate că eşecul este inevitabil ca şi concept în viaţa noastră. Dar poate că Maxwell are dreptate şi exemplele pe care le dă în carte confirmă Procesul ca şi instrument şi atitudine salvatoare; disciplina este cea care poate constitui ingredientul minune şi acum, ca şi în zilele de glorie ale consultantului meu.

Este momentul în care se aleg marile spirite ale industriei noastre, eşalonul următor, cei care vor fi liderii de business de după ce efectele crizei vor fi trecut.

Provocarea pentru tine: Oare Consultantul tău are spiritul de învingător? Fă-ţi timp să vorbeşti cu el, liderul de mâine.

2 comentarii:

  1. Cred ca esecul poate fi evitat doar daca raminem in zona consultantului performant, consultantul care se autoperfectioneaza permanent, depasind notiunea de criza tocmai prin aceasta continuitate a perfectionarii. Apoi ar fi bine daca consultantul ar identifica o piata tinta si niste intermediari in aceasta piata. Bine inteles companiile mama daca ii dau o mana de ajutor cu un mediu de lucru mai bun si oferte pentru clienti atractive, atunci chiar putem spune ca suntem dincolo de esec.

    RăspundețiȘtergere
  2. Esecul nu apare atunci cand stai in zona de confort ,cand alegi sa infrunti viata e imposibil de nu intalnesti si esec

    RăspundețiȘtergere