O strategie de investiţie presupune ca odată ce a fost gândită şi stabilită, conform dorinţei şi disponibilităţii la risc, să fie urmată cu acurateţe, asta în măsura în care expertiza celor care au promovat-o este desăvârşită, iar rezultatele se încadrează în limitele stabilite.
Cazuistică: Dispun de bani suficienţi care să poată fi solicitaţi de o investiţie, bani de care nu depind nici eu şi nici familia mea, iar apetitul la risc îmi este destul de mare încât să vreau un randament peste medie. Este perioadă de urmări ale crizei financiare, deci sunt destul de circumspect cu cine şi în ce investesc; am nevoie de anumite garanţii.
Un astfel de caz se potriveşte profilului de client de produs de asigurare-investiţie de tip Unit-Linked. Este un produs complex, care permite clientului să guste din adrenalina investiţiei la Bursă (sau la fondurile de investiţii) fără însă toate riscurile pe care le presupune o investiţie directă la Bursă. Este vorba despre a investi inteligent, urmărind evoluţii ale fondurilor puse la dispoziţie de companiile de asigurări, şi gestionând printr-o relaţie mult mai strânsă cu Consultantul Financiar contul pe care îl construieşte un astfel de produs financiar.
Un asemenea produs oferă o flexibilitate contractuală sporită faţă de celelalte tipuri de contracte de asigurare, tocmai pentru că are în centrul atenţiei o nevoie specifică deosebită a clientului - aceea de a investi. A investi presupune aşteptări mai mari vis-a-vis de randamente şi riscuri faţă de a economisi, care concept subînţelege o grijă mai mare pentru a conserva în condiţii sporite de garanţii.
Experienţa de până acum a companiilor de asigurări cu portofoliile de produse de tip Unit-Linked cere o profesionalizare a Consultanţilor Financiari în sensul identificării corecte a necesităţilor de investiţie şi diferenţa accentuată făcută între investiţie, economisire, garanţie de bani, astfel încât clientul să fie în deplină cunoştinţă de cauză când optează pentru un asemenea produs.
Tendinţa companiilor de asigurări în ultima perioadă, 1-2 ani, este de a sublinia transparenţa pe care o au aceste produse prin diferite mecanisme şi instrumente de verificare, tocmai pentru a veni în întâmpinarea problemelor cauzate de mai puţina informare sau informarea deficitară făcută de o parte a forţei lor de vânzări, care a dus la o retenţie scăzută a clienţilor pe asemenea portofoliu.
Provocare: Ce m-ai întreba (pe mine, cel de mai sus, din cazuistică), dacă ţi-aş solicita un asemenea produs?
Este o relatie dintre dorintele unui potential client si o oferta de fonduri de investitii. Din pacate observam ades cum consultantul se afla intre 2 tabere. Fonduri de investitii rigide si prea putin transparente si clienti slabi si fara dorinta de participare. Dorinta de ambele tabere este de maximizare a profitului fara a acorda atentia cuvenita consultantului care intermediaza relatia dintre cele 2 tabere.Este ca si cum ai deschide un magazin in care vin distribuitorii si nu te intreaba nimic punand marfa in raft alandala, ca apoi sa vina clientii si sa cumpere doar produsele care sunt garantate pe perioada lunga, de exemplu pana la pensie.
RăspundețiȘtergere