Populaţia americană situată ca vârstă până în 30 de ani (generaţia Y) este mai bine informată în ceea ce priveşte pensiile private, asigurările de viaţă şi beneficiile legate de sănătate decât generaţiile anterioare, nivelul de conştientizare fiind generat de angajare şi se foloseşte ca sursă principală de informaţie internetul. Se constată o aplecare mai atentă asupra informaţiilor de specialitate faţă de bazarea deciziilor în aceste subiecte pe recomandările din partea familiei sau a prietenilor. Ca şi criteriu de evaluare, tinerii folosesc complexitatea pachetelor de servicii financiare pe care le pot oferi companiile.
Tendinţa românilor pare să fie direcţionată mai mult de cheltuielile curente, existând încă o percepţie că nivelul conştientizării nevoilor de asigurare din segmentul life şi pensii este destul de scăzut. Cu toate acestea, când Consultanţii Financiari compară o întâlnire cu un prospect ţinută cu 7-10 ani în urmă cu o întâlnire de astăzi, se constată un nivel de cunoştinţe mult ridicat. Companiile de asigurări au realizat şi o muncă de educare financiară a pieţei în acest interval de timp.
Este greu de făcut o paralelă corectă între SUA şi România privind percepţia pieţei la nivel de informaţie şi conştientizare, însă tendinţa este similară. Este un fenomen care va continua şi este în sprijinul acestei industrii, munca de Consultant Financiar devenind mai necesară ca până acum şi expertiza lui mai apreciată în contextul actual, dovadă multitudinea de oferte pe site-urile de locuri de muncă pentru poziţia de Consultant Financiar.
Provocare: Te simţi făcând parte din generaţia Y? Unde te găseşti cu nivelul de conştientizare al nevoilor tale financiare? Există oameni care pot să te consilieze eficient şi profesionist.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu