marți, 18 ianuarie 2011

Atitudine pentru Coaching

John Whitmore aprecia că românii dispun de un atu în privinţa Coachingului, anume capacitatea lor nativă de a învăţa şi de a fi mai dispuşi la învăţare decât alţii. În acelaşi timp însă, managerii români practică în general un management care nu are mare legătură cu stilul democratic de a gestiona afaceri, mai comun mediului de business internaţional.

Există o soluţie care să remedieze acest neajuns, iar ea se concretizează în eforturile Coach-ilor Executivi din România care vin să modeleze aceste tendinţe şi să schimbe, din interior şi nu fără efort, unele premize de acţiune ale managerilor români.

Ceea ce sintetiza John Whitmore este argumentat de un element important: apar noi şcoli, asociaţii de Coaching la noi în ţară şi acestea promovează cursuri de certificare pentru titlul şi activitatea de "Executive Coach". Este posibil să fie identificată în acest moment aura de pionierat pe care o compun aceste instituţii prin demersul lor de pregătire a pieţei de Coaching pentru Executivi astfel încât activitatea de Coaching să capete substanţă şi contur şi formal şi informaţional, dar mai ales să se creeze premizele eficienţei şi eficacităţii sale ca soluţie şi metodă, în sensul acordării prezumţiei de accelerare a performanţei personale, profesionale şi organizaţionale.

Whitmore a dus Coachingul în cadrul structurilor europene şi are o directă implicare în aspectele educaţionale. este vorba despre un alt nivel de înţelegere şi de un alt context socio-cultural, dar obiectivul se circumscrie misiunii educaţiei ca instituţie. Educaţia formală clasică poate face uz de Coaching pentru ca să fie astfel depăşit nivelul unei informări şi educaţii generalizate de mase sub aspectul uniformităţii şi să facă legătura cu un elitism educaţional rigid sub aspectul exclusivităţii, găsindu-se acele pârghii care să maximizeze resursele personale şi să stimuleze performanţa  în fiecare participant la actul educaţiei.


Pentru aprecierile "la cald" ale lui John Whitmore, a se vedea Lectia de coaching de la parintele lui.

Provocare: În ce moment şi cum poate Coaching-ul/Executive Coaching-ul să maximizeze performanţele în domeniul tău de activitate şi în organizaţia ta?
(În măsura în care vei răspunde la această întrebare, vei vedea dacă eşti sau nu pregătit pentru Executive Coaching).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu