Consultanţa Financiară include invariabil Încredere. Încredere în companie, în consultant, în analiza şi soluţia lui, în expertiza şi experienţa amândorura. Încredere care se câştigă, se construieşte, se împrumută, se transferă, se dobândeşte, în funcţie de o serie de elemente contextuale.
Încrederea este elementul care leagă pe Client, Consultant, Companie, Soluţie/Produs în mod indisolubil pentru îndeplinirea scopului primordial al Clientului prin medierea Consultantului cu Produsul Companiei şi toate acestea încadrate în strategia Companiei de dezvoltare.
"Bă, eu nu am încredere în asigurări!" e deja o exprimare familiară oricărui Consultant cu ceva experienţă şi care nu şi-a segmentat foarte bine piaţa, dar munceşte. De obicei e o obiecţie la care răspunzi contextual întrucât clientul are o motivaţie sau nu în spatele ei; ar putea doar să vadă cât de competent eşti, ar putea să aibă dreptate, ar putea să generalizeze o situaţie specifică. Desigur, pot fi şi alte surse ale acestei sintagme.
Tony Gordon, la o intervenţie a sa, ne spunea că răspunsul său este: "Nu trebuie să crezi în asigurarea de viaţă, doar nu este o religie, ci doar un instrument care şi-a dovedit utilitatea şi funcţionalitatea!". Un răspuns elegant şi la obiect. În spaţiul românesc funcţionează cu indicarea argumentelor care evidenţiază soliditatea sistemului şi prin stabilirea paşilor mărunţi prin care acest instrument, Asigurarea de Viaţă, îşi dobândeşte valoarea pentru Client.
Încredere înseamnă în primul rând încredere în tine.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu