miercuri, 7 august 2013

Nevoile clienților se rafinează

Un studiu periodic al Ernst & Young (studiu aici) face referire la riscurile și oportunitățile identificate în industria asigurărilor.

O constatare firească este că nevoile clienților se modifică în timp, iar companiile au oportunitatea de a-și aduce la zi modalitățile de promovare a acestor servicii, mai precis canalele de distribuție, și în același timp au șansa de a dezvolta produse adaptate acestor noi nevoi.

De asemenea, un aspect deloc de neglijat este faptul că o oportunitate reală a acestei industrii este identificarea și oferirea unor soluții adecvate și realiste clienților, mai precis prin profesionalizarea intermediarilor și prin customizarea noilor produse de asigurare pe specific de client.

Pe de altă parte, studiul amintit face referire și la riscurile acestei industrii, iar cele mai importante sunt tendințele macroeconomice și reglementarea în termeni legislativi, elemente cu impact puternic european, care duc la modificarea unor strategii de dezvoltare și de abordare a pieței.  (alte informații aici)

În același timp la noi, deși condițiile economice în cifre s-au îmbunătățit considerabil, la nivelul consumului nu se simte acest lucru, totul fiind pus pe seama unei frici care se pare că se lasă greu înfrântă. (articol sursă aici)

O variantă a studiului despre riscurile în asigurări venită din partea Pricewaterhouse Coopers arată că cele mai mari riscuri sunt în general legate de costuri și de noile reglementări impuse de legislația europeană și/sau românească, elemente care duc managementul în alte zone de interes și de acțiune. Aceste concluzii vin în urma unui studiu citat în cariereonline.ro (vezi articolul sursă aici). Managementul riscului și eficiența operațională ar trebui să fie preocuparea principală a jucătorilor din piața de asigurări.

Este ușor de identificat aceste direcții la mulți din jucătorii din piață, pe de altă parte implementarea acestor direcții presupune decizii ferme și asumate cu riscuri calculate, care să impacteze strategic business-ul și în același timp și să producă efecte pozitive și pe termen mediu și scurt.

Resursa umană, operațională, de pregătire sau din vânzări, este esențială, iar focusul pe ea a devenit mai acut, din perspectiva gestionării talentelor și investirii în oameni capabili să ducă businessul mai departe. La acestea se adaugă și elementul pieței acestei perioade, care prezintă caracteristici speciale și care solicită o expertiză mai aprofundată și o abordare mai sănătoasă din partea jucătorilor.

Deși cifrele per ansamblu sunt crescătoare în această industrie, inclusiv pe criteriile de plată daune, percepția generală este că asigurările fac eforturi susținute pentru a reveni la ratele de profit dinainte de criză.


Nevoile clienților se rafinează! Se rafinează și solicită din partea tuturor jucătorilor un focus precis și o viteză de reacție potrivită, cumulate cu o inteligentă abordare, care să nu însemne, de pildă, derapaje de la lege sau desconsiderare a clientului.

Cu cât mai specifice și mai diferențiate nevoile clienților, cu atât și modul de adresare a acestora poate evolua la nivele superioare. Canale de distribuție tot mai flexibile, diversificarea acestor canale de distribuție, modalități de marketing de construire a relației cu clientul mai eficiente, probabil inovarea în domeniul modelului de business, toate acestea sunt deja de ceva timp standarde pentru toți jucătorii din piață.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu