vineri, 25 ianuarie 2013

Să moară mail-ul!

Există păreri, și nu de ieri sau de azi, dar poate mai argumentate în ultima perioadă, cum că fenomenul mail-ului devine depășit. Argumente simple, de genul: se pierde foarte mult timp numai pentru consultarea acestuia,  devin din ce în ce mai puternice prin conștientizarea lor în context.

Folosim mailul ca să transmitem informație. Acest lucru poate fi făcut mai eficient prin platforme/instrumente de colaborare pentru a genera conținut (articol sursă aici). Pentru managementul de proiecte se folosesc de multă vreme diferite soluții care au de-a face cu emailul tot mai puțin, soluții on-line în care se pot face modificări și testări ale soluțiilor proiectate aproape instant, cu feedback la fel de rapid.

Poate rețelele de socializare încep să acutizeze senzația de pierdere de vreme prin folosirea emailului, facilitând o anumită interactivitate, care sub anumite rezerve de lipsă de control și de direcție constructivă, poate înlocui destul de eficient comunicarea într-un proiect personal sau profesional, nefiind soluție dedicată managementului de proiecte.

Comunicarea începe să depășească transmiterea de informație dintr-un loc într-altul, de la un utilizator pasiv al ei la unul activ, de la un beneficiar la altul. Comunicarea tinde să depășească deja chiar modalitatea senzorială de a evidenția un mesaj, înțelegând că tot ce face trainingul și spațiul comunicațional ca industrie de comunicare vor deveni ramuri specifice sau/și funcțiuni determinate ale comunicării în ansamblu.

Probabil că a venit momentul ca fondul comunicării să fie un subiect mai important, poate că generarea de energie creativă a depășit brainstormingul mental și cu siguranță că astăzi acțiunile noastre nu implică doar decizii intelectual testate și emoțional verificate, ci și o voință personală conectată la una, să-i zicem, colectivă.

Nevoile acestea tind să izoleze soluții specifice de comunicare, precum e-mail-ul, recunoscându-i doar valențe mult mai delimitate. Cu siguranță că pentru mulți ideea că mail-ul va dispărea într-o perioadă de timp poate să însemne o noutate destul de terifiantă, întrucât adaptarea la un nou stil de comunicare online poate deveni anevoiasă unor contexte.

Avantajul major al dezvoltării online-ului este fără îndoială o rezistență mult mai mică la schimbare, de oricare natură ar fi ea, inclusiv în spațiul cyber, unde este cu atât mai prezentă.

Un subiect tot mai prezent va fi autenticitatea comunicării, legat de veridicitatea instrumentelor interpuse comunicării, de contribuția sau diluarea calității comunicării prin acestea.


Așa că, poa' să moară și mailu'!


(Puteți să-mi dați comment sau poate un email!, Hi, hi!)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu