luni, 10 decembrie 2012

Interviul fulger

Există anumite companii în lumea asta mare care au început să țină interviul de recrutare pentru personalul din vânzări în lift, în timpul care durează urcarea până la ultimul etaj, tocmai pentru principiul de a testa abilitatea de a atrage atenția și a face o vânzare inițială în mai puțin de 60 de secunde (articol sursă aici).

Principiul nu este nou (liftul), într-o postare anterioară am mai făcut referire la el în forma prezentării personale și a serviciilor în scopul atragerii unei întâlniri de vânzare. 

De altfel, unul dintre cei mai buni vânzători pe care îi cunosc în România, cu încasări lunare de cel puțin o sută  de mii de euro - da, e posibil în România zilelor noastre - povestea cum a fost el recrutat în vânzări:
Printr-o recomandare a ajuns CV-ul în mâinile viitorului lui manager, care l-a sunat și l-a programat a doua zi la interviu. Era student și căuta de muncă. Desfășurarea interviului a decurs de la primul îndemn care suna cam așa: "Dă pe goarnă!", desigur, cu șocul de rigoare. 

Poate că se aplică și aici principiul pe care îl găsim răutăcios anunțat și afișat prin unele birouri: Vizitele scurte sunt cele mai plăcute! și cele mai eficiente, aș adăuga eu. Mai ales pentru oamenii de vânzări. Dacă este în stare să producă chimia vânzător-client în primele 60 de secunde, atunci candidatul este unul potrivit. 

De aplicat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu