marți, 19 iulie 2011

"Why Should Anyone Be Led by YOU?"

"Why Should Anyone Be Led by YOU?", carte scrisă de către Rob Goffee şi Gareth Jones ridică problema leadershipului, un subiect care nu se va epuiza niciodată în business, indiferent de timp şi spaţiu, tocmai prin redefinirea continuă a variabilelor acestei ecuaţii.
A fi leader te solicită în cele mai profunde aspecte ale vieţii profesionale şi personale.

Există trei puncte nevralgice care ajută la rezolvarea ecuaţiei:
1. Cunoaşte-te pe tine însuţi, în termenii leadershipului: să realizezi ce anume din ceea ce faci îi influenţează pe ceilalţi şi care sunt motivele pentru care te urmează.
2. Gestionează echilibrul  între cât să fii de deschis cu punctele forte şi cu cele slabe, cât de mult să te apropii de ei în termeni sociali, cât de mult să îţi împingi limitele şi standardele şi cât să le împingi şi pentru ei.
3. Percepţia situaţională (adaptarea termenului îmi aparţine, n.n.), adică să te integrezi tu mai întâi şi abia după aceea să schimbi ceea ce e de schimbat.

Liderii inspiraţionali de obicei îşi bazează deciziile pe intuiţie şi relaţionează cu angajaţii lor cu pasiune şi interes real faţă de munca lor. Există şi ingredientele clasice ale leadershipului care fac mixtura completă: self-awareness, viziune.

Surse: O recenzie pertinentă aici. Site-ul cărţii aici.  Articol în Harvard Business Review aici.

*****

Departe de a fi o recenzie, postarea de faţă vrea să reitereze o întrebare esenţială oricărui lider de business şi nu numai: De ce ar trebui ca cineva să se lase condus de către tine? Ce ai tu care să te justifice pe tine în fruntea echipe tale? Sau în varianta simplă: De ce să-i conduci tu pe alţii?

De multe ori, mintea analitică a unui manager, lider sau conducător funcţionează decompunând în elemente gestionabile şi ajustabile problemele pe care le întâmpină, iar din acest punct de vedere tratează şi cartea citată mai sus situaţia de a fi lider. Unde poţi lucra, cu ce poţi interveni astfel încât să fii urmat.

De ce te-ar urma oamenii? este o întrebare care pusă la intervale de timp prestabilite poate ajuta în evaluarea pe care şi-o face liderul în procesul de implementare a viziunii sale de business. Este o întrebare care solicită introspecţie şi sinceritate maximală.


Ai curaj să ţi-o adresezi ţie însuţi/însăţi?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu