joi, 10 noiembrie 2011

"Câine hămesit..."

"Câine hămesit care umblă pe străzi să convingă oamenii"

Aprecierea cu privire la activitatea de Consultant Financiar vine de la un fost colaborator, pe fondul telefoanelor insistente ale managerilor din asigurări care recrutează în această perioadă doar de la concurență sau din piața celor care au activat în domeniu.

Lăsând pentru altă ocazie un răspuns mai elaborat acestei viziuni reducționiste asupra activității de consultanță, problema de fond este adiacentă în primul rând calității procesului de recrutare.

Recrutarea și Selecția astăzi este un proces îngreunat de faptul că nu există o soluție generală la strategia CSA de a profesionaliza forțele de vânzări din asigurări, care a început printr-o implementare cu ceva probleme, dat fiind faptul că autorizarea noilor colaboratori în asigurări se face în baza unui curs al cărui cost este pus în obligația candidatului, dar în practică este mai dificil de aplicat, deoarece atractivitatea domeniului nu este atât de marketată încât să genereze flux important de candidați.

Privită puțin de departe, implementarea poate să însemne o subțiere a numărului mare de așa-ziși consultanți, în fapt vânzători de asigurări și atât. Poate să aibă ca obiect păstrarea în sistem doar a acelora capabili să susțină un portofoliu și să-l susțină printr-un nivel de informații superior și relativ uniformizat, întrucât abilitățile se subînțeleg prin existența portofoliului. De asemenea, poate să limiteze accesul la o activitate al cărei prestigiu se vrea curățat și ridicat în România prin aceste directive ale CSA al celor care nu o privesc în perspectivă, a celor care nu o consideră o carieră validă și a celor care nu caută performanța.

Pe de altă parte, Companiile trebuie să vândă și au nevoie de canale de distribuție eficiente, iar forțele de vânzări directe sau indirecte intră în această categorie, deși comportă o serie de probleme specifice.

Și mai adevărat este că pe fondul atâtor probleme financiare la nivel mondial și în contextul unei economii care gâfâie, modalitățile de a face business vor suferi modificări și mutații, iar acest lucru va afecta și domeniul consultanței financiare, promovată de către domeniul asigurărilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu