Image courtesy of by supakitmod at FreeDigitalPhotos.net
Retenția și motivarea prin metode alternative, ca
elemente organizaționale
Brusc piața
muncii a devenit foarte interesantă atunci când vine vorba de retenția colegilor în companie.
Modificările fiscale cu care ne întâmpină noul an aduc o stare de incertitudineși de ape tulburi în rândul tuturor plătitorilor de taxe și impozite la stat.
În acest context, motivarea și asigurarea unui cadru de lucru stabil pentru
angajați devine o situație cu nuanțe noi și care trebuie rezolvată rapid și
eficient.
Atunci când
colegul, angajatul sau membrul echipei știe că interesele lui cele mai profunde
sunt în aria de competență și de preocupare ale companiei, adică a ta, el va
prețui cu loialitate și deschidere
către rezultate mai bune colaborarea cu tine.
Riscurile de a nu acționa acum în acest sens sunt cel puțin
evidente:
- diminuarea
motivației cu efect direct în profitul companiei
- plecarea
oamenilor cheie spre oportunități și companii mai deschise la problemele lor
În schimb, oportunitățile create de decizia de a
acționa sunt, de asemenea, ușor de intuit și identificat:
-
Loializarea colegilor față de organizație
- Creșterea
motivației intrinseci
- Întărirea
și îmbogățirea culturii organizaționale
- Diminuare
costuri asociate subiectelor amintite
Cei care au
lucrat cu mine au constatat o îmbunătățire
a activității ulterioare seminariilor de informare și au descoperit o apropiere
mai mare de compania care se interesează de ei, care s-a tradus în eficiență
sporită.
Despre
fondul unei decizii manageriale către echipe
Există multe
modalități de a acorda suport și sprijin
drept motivație colegilor pentru a le eficientiza timpul și a le facilita
performanța. La acestea se poate adăuga și preocuparea personală către ei, atât
cât este posibilă.
Eu nu pot fi
de acord cu neimplicarea în relații mai personale ca manager cu
angajații/colaboratorii din jur, pentru simplul motiv, demonstrat în timp, că,
pragmatic vorbind, ratez foarte multe oportunități
pentru dezvoltarea reciprocă. Suntem esențialmente diferiți și acest aspect
are o valoare imensă pentru scopul comun și pentru cele secundare.
Există
companii care practică o cultură de
coaching în relațiile profesionale și acest lucru face ca lucrurile să
capete greutate în sens empiric, ducând de multe ori la o cultură
organizațională deschisă, în sensul descoperirii și creării de oportunități și
soluții inovative, mai degrabă decât o cultură de rezolvare probleme și gestionare
de situații conflictuale inerente.
Atunci când
există o comunicare reală, eficientă și deschisă de fiecare parte, deciziile de
business tind să aibă aplicabilitate și să fie implementate mult mai rapid și
cu succes, nu doar în termeni de profit financiar,
ci și de câștig de capital uman.
Când
reușești ca manager să descoperi și valorilepersonale care îi animă pe colegii tăi, alături de valorile companiei, care
sunt în directă dependență, poți crea un cadru în care creșterea tuturor să fie
naturală și accelerată.
Vei putea
cunoaște interesele lor secundare,
care de multe ori sunt legate de familie, nu doar de profesie, și atunci poți
crea soluții pentru acestea, având în minte că un angajat mulțumit poate avea
randament și eficiență mărită față de conformarea la fișa postului sau la
deciziile manageriale.
Despre o altfel de implicare în viața colegilor
O altă
modalitate prin care contribuim la acest aspect este un proiect adresat
companiilor cu astfel de viziune, care vizează informarea completă și profesionistă în zona de pensii, sănătate și
asigurări.
Sunt
subiecte familiare, întrucât toate schimbările care ne afectează și ne
impactează stilul de viață sunt dezbătute în fel și chip pe canale de media și
nu numai. Tocmai de aceea, o informare punctuală, completă și profesionistă, cu
țintă exact pe subiectele precise care au nevoie de lămuriri, se dovedește cel
puțin utilă în organizații.
Astfel, un seminar de 30 de minute în cadrul
unei întâlniri periodice cu angajații, care să abordeze și aceste subiecte, din
experiența noastră, s-au dovedit a avea impact real în organizație. Oamenii
află despre ceea ce îi interesează într-un cadru în care și alți colegi cu
preocupări similare pot să le genereze aflarea unei informații de care nu erau
conștienți că au nevoie.
Sistemul de Pensii de Stat din România, prin alterarea
contribuției către Sistemul Privat, la momentul actual, este un subiect care a
necesitat multe precizări și a dus la soluții care să corecteze în plan
personal obiectivul esențial de a dispune de bani la momentul pensionării.
Cât privește
discuțiile interminabile despre Sistemul
de Sănătate Public și Privat, completarea informațiilor care să însemne
minimizarea bugetului alocat către această zonă este iarăși un subiect de
importanță majoră.
De asemenea,
există și angajatori care au dorit discuții cu privire la un pachet de
asigurări care să fie inclus în pachetul companiei de Employee Benefits, iar acest element este un subiect cu puternic
impact în motivația angajaților.
O realitate
de care angajatorii au devenit conștienți în urma unor asemenea Seminarii este
că astfel de soluții nu înseamnă un buget exorbitant din partea companiei, ba
de multe ori nici nu a fost nevoie de crearea unui buget special pentru ele.
Ce ar fi de făcut în această privință?
-
Tehnic
vorbind, un email sau mesaj pe
LinkedIn cu solicitare de informații despre acest seminar va avea drept efect
un email sau un telefon din partea mea prin care comunicăm despre formatul
Seminarului, subiecte tratate, număr de participanți, logistică (pui la
dispoziție doar sala, de restul ne ocupăm noi), 2 date disponibile pentru
Seminar.
-
Dacă este
nevoie, ne putem întâlni înainte pentru a detalia până la virgulă orice
informații suplimentare pe care le consideri utile în vederea unei decizii informate.
-
Susținem Seminarul și răspundem la toate întrebările
apărute.
-
Dacă este
nevoie, facem follow-up, de obicei
organizațiile ne solicită și acest element.
Acționează
și solicită informații despre aceste
seminarii. Ar putea să fie elementul care face diferența între tine și
competitorii tăi, iar pe tine, organizație, nu te costă nimic.
Sună bine?
Așa și este.
catalin.maxim@nnconsultant.ro
Îți mulțumesc că ai citit.
Spread the word!
Ar putea fi util și pentru competitorii tăi! Trimite-le linkul articolului.
Image courtesy of by hywards at FreeDigitalPhotos.net
Cum să gestionezi riscurile în firmă asociate pierderii sănătăţii angajaţilor?
Managementul Riscului: Cum? Când? Beneficii
Dispersia Riscului
De ce nu-și fac românii Asigurare de Viață? 3 motive.
Despre autor:
Cătălin Maxim lucrează în asigurări de mai bine de 10 ani, furnizând soluții de Private Investment, Asigurări Medicale, Asigurări de Viață și Asigurări Generale pentru persoane fizice și juridice, specializându-se pe administrare conturi mari prin analiză nevoi, eficientizare procese, monitorizare rezultate financiare și managementul riscului.
Puteți să luați legătura cu Cătălin prin email: maxim.catalin.mgm@gmail.com
Puteți să luați legătura cu Cătălin prin email: maxim.catalin.mgm@gmail.com
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu