joi, 27 decembrie 2012

2013 - Un an al împlinirilor!

Conștientizați ceea ce aveți voi în plus!
Bucurați-vă de ceea ce aveți și puteți să împărtășiți cu ceilalți!
Asumați-vă libertatea de a zbura mai sus!



2013 să vă fie un an cu multe împliniri și 
cu nenumărate îndepliniri de obiective; 
să aveți un business înfloritor și să ajungeți lideri de piață, 
să deveniți mai buni și mai eficienți în tot ceea ce faceți, 
să urmăriți cum principiile vă conduc acțiunile și deciziile, 
să acționați asupra a tot ceea ce vă propuneți!




Sănătate și multe bucurii să va dea Dumnezeu în noul an, 2013!


Co.Exe 

joi, 20 decembrie 2012

Asigurările de tip Unit-Linked - despre fondurile lor de investiție

Despre fondurile de investiții folosite de asigurările de viață de tip Unit-Linked




Cum se determină Profilul de risc și la ce folosește el?
Pentru a putea face o alegere potrivită în cazul unui fond de investiție administrat printr-un contract de tip Unit-Linked, în primul rând consultantul cu care discutați trebuie să vă facă un profil de risc. Apoi, în funcție de rezultatele acestui profil și de oferta de fonduri, Consultantul vă va da una sau două variante din care puteți alege. Practic, se întâmplă să nu faceți dvs o alegere din toate, ci doar dacă vă manifestați această dorință și dacă vă faceți temele înainte, sau dacă solicitați consultantului să vă spună mai multe despre toate fondurile pe care compania cu care lucrează le are în portofoliu.

Conform experienței de investitor, apetenței la risc, și mai ales a cunoștințelor despre mecanismele piețelor financiare, Consultantul vă va pune câteva întrebări prin care să determine corect profilul dvs și să identifice acele variante de fonduri care vi se potrivesc, din oferta disponibilă. Întrebări de genul: aveți economii?, în ce țineți banii?, ați investit vreodată?, cu ce rezultate?, etc.


La ce să mă uit? Sunt așa de multe fonduri?
În primul rând, asigurătorul vă va pune la dispoziție site-ul unde aveți acces la o serie de informații despre aceste fonduri de investiție: Prospectul fondului, Evoluție grafică-Istoric, Articole despre performanțe.
În Prospect puteți căuta parametrii următori: De când este fondul pe piață? De când îl are compania de asigurări în portofoliu? Evoluție randamente funcție de perioada existenței până în prezent. Ce capitalizare are? Dispersia regională/mondială. Dispersia pe domenii. Ratingul fondului.

Despre costuri, ce să urmăresc?
În primul rând, condițiile contractuale reglementează toate costurile pe contract, inclusiv pe cele legate de fondurile de investiții pe polița Unit-Linked contractată.
Trebuie să vă uitați unde scrie dacă și cum sunt reglementate aceste costuri? Dacă și cum pot fi ele schimbate de-alungul contractului?
Să faceți diferența între diferitele costuri care sună la fel: cost administrare poliță, cost administrare fond, de pildă.
Una peste alta, este foarte bine să aveți un desfășurător cu costurile care vor acționa asupra poliței, inclusiv în legătură cu fondurile de investiții.


Fondurile rămân aceleași pe tot parcursul contractului?
Fondurile de investiție folosite de programele de tip Unit-Linked, este bine să știți, că pot fi schimbate de către asigurător, de obicei cu unul cu profil identic de risc. În situația respectivă contul de unituri se mută dintr-un fond într-altul după regula obișnuită, se vinde și se cumpără unități la prețul afișat, în condițiile poliței. Deciziile de schimbare a fondurilor sunt luate contextual, în unele situații asigurătorul nu mai este mulțumit de rezultatele fondurilor. În acest caz, schimbarea fondurilor este o acțiune menită să protejeze investiția clientului, asigurătorul căutând variante care să poată livra randamente calculate în acord cu toate părțile implicate.

Ce pot face astfel încât randamentul contului să fie cât mai bun?
-Să stabilești o strategie de investiție pe care s-o poți implementa.
-Să urmărești fondurile cu o periodicitate specifică tipului de instrumente financiare folosite preponderent.
-Să-ți cunoști drepturile contractuale, opțiunile, oportunitățile în egală măsură cu obligațiile și costurile.
-Să acționezi în conformitate cu strategia ta: să muți dintr-un fond în altul atunci când există această opțiune și este permisă această oportunitate, să suplimentezi investiția atunci când există oportunitate de piață, să minimizezi pierderile și să cauți maximizarea profitului.

Ce este o strategie de investiție?
O strategie de investiție este un modus operandi consistent și perseverent de a acționa astfel încât lucrurile să se întâmple în conformitate cu principiile, așteptările și implicarea ta în investiție. Există câteva întrebări de bază pentru a stabili o strategie eficientă și personalizată în același timp:
-Care este profilul tău de risc?
-Cât de implicat în maximizarea profitului vrei să fii? Cât timp vrei să aloci acestui deziderat?
-Cât de dispus sunteți la a învăța despre investiția dvs în acest tip de poliță?
-Cum trebuie setat un plan de acțiune în funcție de situațiile specifice: oportunități și amenințări?
Poți afla mai multe de la Consultantul tău Financiar.


*****


Ce sunt, cum funcționează, ce se întâmplă cu banii, ce urmărește partea de investiție, de ce acest gen de investiție, influențarea randamentului, toate acestea sunt câteva întrebări la care am răspuns într-o postare anterioară despre FAQ.


miercuri, 12 decembrie 2012

"Din păcate, da!"

"Din păcate, da!"

Așa mi-a răspuns un prieten la câteva întrebări pe care i le-am arătat într-o carte, întrebări de verificare a țelului, autenticității, relevanței și verdicității lui. Deși nu era decât o discuție cu un prieten bun într-o situație casual, asta a dus la o situație asumată de coaching în care răspunsul a fost acesta.

Contextul este unul comun. Există mulți care se găsesc într-un context care nu reflectă autenticitatea țelului inițial propus, țel formulat într-un alt context care-i dădea sens. Atâta vreme cât contextul nu este foarte bine identificat - a se înțelege verbalizat, încadrat într-o formă fixă exhaustivă - se poate ajunge în situația în care țelul tău este același în timp, dorința de a-l atinge nu a scăzut, dar contextul diferă, iar răspunsurile la verificarea țelului au acest răspuns: "Din păcate, da!"

Atâta vreme cât ești în acord cu țelul tău, nu ar trebui să existe genul acesta de răspuns. Poate că de fapt este o problemă de context și nu una de țel. Poate că situația nu concură cu țelul și atunci verificate trebuie să fie valorile care certifică țelul și chestionează contextul.


*****


Cartea cu pricina este:
Juliet Erickson, Arta persuasiunii, Curtea Veche Publishing, colectia Cărţi Cheie, 2009


Noul meu proiect pe Executive Coaching:  Comfort Zone in Executive Coaching




marți, 11 decembrie 2012

Things that stand (longer)

Oh, yeah... values... eternal preoccupation of the coaching nation. That only things that count in personal life and in all development plans.

So, what is wrong with the craving all the good, nice, delicious and beautiful things that seems to appear in all commercials from the TV program. Probably, nothing, but the sure fact is that abuse is never good. In that order of things, if TV is the only resource of our dreams, that's it, we're quite finished. The personal values set to be accessed by these commercials are evolving specially influenced by the targeted niche, so it's evolving to something tricky because it's not natural for all of the people watching TV.

But where can you take your basis for developing a good healthy conscious with moral principles and values for your life? You have to look and search somewhere, right?

That's for sure, but TV probably it's not the best of them. If you did go to one exotic trip that put a mark on your future lifestyle, it is probably natural to crave for this. But if you just take this thought from TV commercials or whatever, it is possible  not to be able to internalize that experience (actually it's not an experience) and make it constructive, but de-constructive.

Values do not change. Not necessarily. Maybe it's us that change our mind over time and tend to become more influenced in other external stimulus and other context. Eventually, we do access that fine tuning for our personality, but only if we become able to fight with all of the marketing weapons that bombard us full-time.

You have to consider only yourself, and that's a hard thing to do more and more. Only you can chose for you what is important, what can define you, what is the real you.

Do it!

luni, 10 decembrie 2012

Interviul fulger

Există anumite companii în lumea asta mare care au început să țină interviul de recrutare pentru personalul din vânzări în lift, în timpul care durează urcarea până la ultimul etaj, tocmai pentru principiul de a testa abilitatea de a atrage atenția și a face o vânzare inițială în mai puțin de 60 de secunde (articol sursă aici).

Principiul nu este nou (liftul), într-o postare anterioară am mai făcut referire la el în forma prezentării personale și a serviciilor în scopul atragerii unei întâlniri de vânzare. 

De altfel, unul dintre cei mai buni vânzători pe care îi cunosc în România, cu încasări lunare de cel puțin o sută  de mii de euro - da, e posibil în România zilelor noastre - povestea cum a fost el recrutat în vânzări:
Printr-o recomandare a ajuns CV-ul în mâinile viitorului lui manager, care l-a sunat și l-a programat a doua zi la interviu. Era student și căuta de muncă. Desfășurarea interviului a decurs de la primul îndemn care suna cam așa: "Dă pe goarnă!", desigur, cu șocul de rigoare. 

Poate că se aplică și aici principiul pe care îl găsim răutăcios anunțat și afișat prin unele birouri: Vizitele scurte sunt cele mai plăcute! și cele mai eficiente, aș adăuga eu. Mai ales pentru oamenii de vânzări. Dacă este în stare să producă chimia vânzător-client în primele 60 de secunde, atunci candidatul este unul potrivit. 

De aplicat!

vineri, 7 decembrie 2012

Legea Sănătății, decembrie 2012?

Există un dead-line? Se pare că chiar dacă au existat și altele și nu au fost respectate, da data aceasta interesul devine autentic, deși poate suna puțin populist: Legea Sănătății intră in discuții după alegerile parlamentare. Contextul pare natural, aleșii pot vota legea.

Atât de râvnita Lege a Sănătății, pusă în dezbatere publică la începutul verii, hrănește din nou visele și speranțele românilor. Unii pentru a se folosi de oportunitățile de business pe care le aduce, alții pentru a mai bifa ce trebuia făcut pentru România, dar toți ca și beneficiari direcți sau indirecți ai ei.

Știrea preluată de pe 1asig.ro. Alte detalii aici.

Interesul pieței asigurărilor pentru această Lege este unul major, poate strategic, mulți dintre asigurători țintind în mod explicit și asumat prin venirea în România a celor două reforme: pensii și sănătate. Astfel că prin această lege vine o dată scadentă care a întârziat, în mod deliberat sau nu, foarte mult.


*****


Articole pe acest blog despre Reforma Sănătății:

Solvency II

Sănătate, Reformă, aşteptări

Reforma Sănătății (apendice)

Eşti sănătos... te asigurăm

Sănătatea, capitolul I

Reforma sănătății în România... Când?







miercuri, 5 decembrie 2012

Frauda în asigurări

Într-o postare mai veche, făceam referire la ideea că asigurările sunt un business serios și în care etica profesională trebuie să fie ireproșabilă, mai ales că promisiunile asumate contractual de către asigurători trebuie ținute față de clienți.

A apărut o informație conform căreia niște studii relevă faptul că motivațiile pentru fraudele în asigurări pot fi legate de intenția de a ajuta un prieten care a avut o daună, dar și faptul că există rețele specializate în acest tip de practici și cu care asigurătorii poartă o luptă nu neapărat surdă.

Dar ce te faci când un client cu care ai o colaborare strânsă de ceva timp și care are o daună, dar care nu se găsește in situațiile descrise de condițiile contractuale? El vrea să fie despăgubit pentru că este client de atâta vreme, tu nu poți să-i dai dreptate întrucât contractul nu-ți dă voie.

Fraudă nu poți să faci întrucât legea este aspră și îți pierzi locul de muncă, de multe ori cu interdicția de a mai lucra în domeniul financiar tot restul vieții.

Relația însă te vei lupta s-o păstrezi, explicând tot ceea ce ține de tine în legătură cu situația respectivă și cum poți preîntâmpina pe viitor o situație similară. Este puțin dificil să te descurci cu frustrarea clientului tău, fără să ai cum s-o rezolvi în favoarea lui în asemenea situație. Dar nu imposibil. 

Tips and Tricks - Mentoring without the Mentor

In business today, because of the technologies that carry all the information from one point of the Globe to another in matter of seconds, it is usual to search for Tips and Tricks. If you want to do something, at a certain point, you'll use a tip from someone to do your job faster, better, more efficient.

If there's something really funny about business, it's this chapter of tips and tricks. Who gives them? With what purpose? It is really doable? Is there another one better than this? Don't get me wrong! I love tips and tricks. They are a fast way to connect with experience and expertise in a mentoring methodology. They are a vital way of sharing the best practices of professionals from everywhere at the speed of light.

And all of this should work just fine, if only the proper context is set. A business question should always have an answer, and it better be a complete and fast one. When presented in Mentoring process, tips and tricks follow this requirement (the right context), but when used as a list of tips and tricks as in blogs (this one is not an exception), journals and their kind of mass media channels, there should be a perfect approach of subjects, contexts and beneficiary of this one. There's no problem with the kind of people just reading the news, and there it is a tips and tricks column. There could be a problem with some other people that try to use this useful information in not so proper manner or context. In that situation, there is no one to supervise and adjust the process, but the results, and if the results are bad, that's the problem.

So, tips and tricks are good. It's just the understanding of how to use them should be perfect, not just good.




marți, 4 decembrie 2012

Your Oscar movie! Coming soon!

I can't remember the first time I watched a movie, but I can remember about the feeling of fascination that I had and the mind blowing ideas generated by this window to creativity that made me enter into that specific world. When it was a fictional adventurous bed-time story, I was riding, fighting, conquering, helping, and I was doing all of the super-heroes inspirational actions. When a drama came by, I imagined myself living in the neighborhood and watching how their life is going by.

After a while, I discovered that movies are various in forms and messages and this variety made me much more opened to things that catch attention rather than being a critique to this art as a whole. I understood how to balance interests and feelings when on watching  movies. From time to time, feeling good was healthier than cruising thorough ideas.

Actually, the reason I started  to work as corporate fellow is that Dallas series and his JR Ewing style, the cubic glass buildings and very business oriented life. He was a machine!

Nowadays, movies are all around. It's easy to push the remote button and to find something to enjoy. And it's (still) easier to search on the net the specific title and to start the popcorn machine. Many people I know want to loose their TV reflexes to more healthier, constructive ones: sports, reading, conversation. But the access to movie remains a quick option for a cheap (not so really!) form of entertainment.

Much more important is the movie/soap opera that you watch every day of your life, the one that you're living in day by day, the one that you're producing and directing every single morning when you open your eyes.

Is the one that have your character as a hero, as an extraordinary ordinary guy? The one that you prepared for this role for about... your entire life? Are you even there?

Snapshot this and make a decision about you and your character. Become friends with each other, it is possible to act only this episode, but it's also possible to be a life time character. Go to the editor's spotlight and power yourself to master your movie to the Oscar level, maybe to invent your own trophy and win it.

Make it the best movie that ever existed, with Oscar and everything! With huge Box Office results every day!

I love the Oscar! I'll surely win it!