vineri, 31 august 2012

Din ce să mai tăiem...

Din burţi, din cheltuieli, din bugete, din vicii şi păcate, din ieşit, din privit, din temperaturi, din deşeuri, din consumul de curent şi de apă, din calorii, din tot, întrucât totul are legătură cu expresia monetară, cu banul. De altfel, povestea cu reducerea asta la nivel micro şi macro are de-a face cu o revenire în sine a fiecăruia, cu o armonizare interioară, cu o aclimatizare cu existenţa în ansamblul ei...

Şi nu sunt puţini cei care speculează această nevoie firească, până la un punct. Tocmai de aceea, zic eu, au şi apărut ca ciupercile după ploaie (îmi place stilul ăsta acid al unora dintre aceştia) fel de fel de autori, speakeri, şi cum s-or mai numi ei, dezvoltând o nouă industrie, aceea a dezvoltării personale cu nuanţe extrem de specifice şi delicate în acelaşi timp: financiară, spirituală, şi îndrăznesc să mă opresc aici cu enumerarea...

Cele mai multe nevoi care sunt trâmbiţate în lumea asta sunt nevoi artificiale, create de un context anume, mai apoi generalizate şi, gata, o nouă formă de a profita, băneşte vorbind, oferind un serviciu sau produs care rezolvă o nevoie. E aceeaşi problemă cu oul şi găina, cine a fost mai întâi (cercetători dedicaţi au concluzionat că găina a câştigat această rundă), să fi fost nevoia care a dus la apariţia serviciului/produsului sau să fi fost forţarea unei pieţe virgine de a-şi accepta o nouă nevoie impusă de o altă realitate decât a ei, care de fapt a creat produsul.

Nevoile acestea fac din viaţa omului o călătorie frumoasă, dar doar atât sunt, aspecte care nu ar trebui să influenţeze fondul, scopul fiecăruia fiind acelaşi şi-ntr-un Bentley şi-ntr-un Trabant (aaah, e maşină de colecţie deja, fiţi cu luare-aminte la bunicii care mai au). Cum poţi, oare, să fii tu însuţi când totul în jur te sugestionează într-un fel anume? Vei zice că scopul tău e altul, iar acum ceea ce faci nu te reprezintă şi este ceva doar de moment; bineînţeles, este o minciună pe care şi ţie ţi-e greu să ţi-o iei la micul dejun şi care, ştii şi tu, că te duce pe panta în care în spatele tău vor fi mulţi, iar când vei reveni în simţiri şi vei zice stop joc! şi te vei întoarce, vei da de ei, şi te vor duce mai departe şi vei lupta în van cu ei, căci nu se ştie dacă vei fi pregătit să... sari peste ei.

Au şi aceşti apostoli ai dezvoltării personale utilitatea lor, într-un context anume, poate sunt chiar necesari. 
Ceea ce este esențial, este dorința de schimbare, doar ea poate cântări alegerile și implicațiile acestora.

Conspirația mondială validată științific

Dar de data asta au fost niște experți din Elveția care au descoperit, mai precis, demostrează cum lumea economică internațională este dirijată de un număr limitat de corporații, mai exact, de către acționarii acestora. Desigur, nu aș fi luat în calcul genul acesta de informație, însă ea apare într-o publicație de profil dailybusiness.ro (articolul aici), care dă și sursa ei (aici), iar sursa este un studiu care respectă mult din profilul unui studiu academic, bine făcut.

Explicația cum doar un procent foarte mic din oamenii planetei concentrează cele mai multe resurse este mult mai plauzibilă în contextul plasării într-o conspirație universală. Cu atât mai mult cu cât chiar fundamentarea istorică a multor dintre teoriile conspiraționiste este promovată cu asiduitate și găsesc multe dintre ele chiar validare academică, iar în mintea colectivă se inoculează sau revelează aceste idei prin instrumente de mass-spread.

Poate să fie o explicație ce ține de o caracteristică a speciei umane, de a radia în jurul unui singur principiu unitar. În orice caz, asemenea informații propun cel puțin o atitudine, acceptă sau nu, ceea ce poate să transforme în dualitate aproape orice alegere, deși nu există doar 2 variante, iar nuanțele pot cântări mult mai mult.

Pragmatic vorbind, informația, în forma ei brută, poate fi folosită ca atare, adică, cine investește, poate să urmărească ceea ce fac acești exponenți ai teoriei conspirației pentru a câștiga bani într-o măsură mai mare sau mai mică. Filosofic vorbind, informația poate fi întoarsă pe toate părțile și cercetată cu toate implicațiile posibile, în toate domeniile vieții.

A alege să pui umărul la un sistem economic care se dovedește în diferite contexte benefic și în altele falimentar, a-l împrumuta pentru a-ți satisface nevoi pe termen scurt sau lung (rafinate tot de acest sistem) sau a alege să redescoperi principiile vieții și redefinirea ei, inclusiv în expresia ei economică. Dar între timp, este inevitabil să trăim. Aceasta este o perspectivă propusă de acest tip de informații despre conspirații mondiale economice.





joi, 30 august 2012

De ce ne plac sau nu ne plac oamenii de vânzări?

De ce ne plac sau nu ne plac oamenii de vânzări?
O precizare lingivistică... Subiect, obiect, sensul va merge în ambele direcții: noi, ca și (potențiali) clienți pe ei ca vânzători, și invers.


De ce-i apreciem pe cei buni? vs De ce ne apreciază ei pe noi?
De ce îi privim cu admirație? Acest aspect este simplu: de multe ori sunt persoane foarte determinate, știu perfect ce vor, au abilități de negociere extraordinare și ne lasă o impresie de profi, în fața căreia ne scoatem și pălăria și banii pentru serviciul și produsul lor.
Ei ne apreciază pentru simplul motiv că suntem o sursă foarte bună de business nou pentru ei, de business actual și viitor, dar de cele mai multe ori pentru că ei își prețuiesc munca atât de mult încât reușesc să ne trateze pe fiecare dintre noi într-un mod unic și potrivit cu felul nostru de a fi, astfel creând o relație care contează.

De ce nu-i apreciem? vs De ce nu ne apreciază ei pe noi?
Nu-i apreciem pentru faptul că sunt dubioși, cum reușesc ei să facă o activitate care este dificilă, iar acum pe criză de-a dreptul imposibilă?, pentru că prejudecata ne îndeamnă să îi privim în mod circumspect, lor le iese mai repede și mai bine decât altora,ceea ce presupune ceva cel puțin esoteric...
Ei nu ne apreciază decât atunci când nu-și privesc activitatea cu profesionalism, ceea ce este rar, pentru că atunci când se întâmplă acest lucru, părăsesc domeniul, și atunci nu mai reprezintă tagma și nici subiect de discuție.

Câteva idei cu care venim de obicei de acasă: A lucra în vânzări este pierdere de timp, total lipsit de perspectivă, poate fi doar unjob sezonier, în niciun caz nu poate fi privit ca o profesie. Iar acestea persistă într-o eră în care profesia de vânzător prezintă toate atributele și atuurile oricărei profesii onorabile și de viitor. Desigur, vor fi mulți cei care vor înfrunta prin fapte aceste idei.


Mai interesant este să pătrunzi în lumea vânzărilor, mai precis a vânzătorilor profesioniști, a celor care nu ar putea face altceva ca actvitate, a celor care înțeleg că au cea mai stabilă și cea mai dinamică profesie și înțeleg perfect alăturarea acestor termeni aparent contradictorii. Lumea celor pentru care target-urile sunt doar repere de autodepășire, lumea celor care apreciază pregătirea profesională și urmăresc să învețe ceva nou în fiecare zi, cu fiecare întâlnire, lumea celor care descoperă și creează oportunități în mod constant.


*****


PS

Un articol pe care îl recomand cu căldură este următorul: Șomajul nu există, al unui antreprenor român, și oferă o perspectivă pertinentă și realistă asupra ideii de a munci și asupra percepției sănătoase despre Profesioniști/Experți din ziua de azi.

Mi se potrivește foarte bine stilul acesta mai nou de a propune idei prin ilustrarea lor în formă de desen, de cele mai multe ori în formă de Mind Map, desen care este filmat în timp real și postat sub forma unui filmuleț pe fast-forward, ceea ce transmite și o stare de acțiune în derulare și apelează și la partea vizuală, care sintetizează în mod eficient pentru majoritatea tipologiilor de oameni într-un stil de învățare foarte comun și atractiv.
Un exemplu găsiți aici, unde se prezintă admirabil percepția asupra timpului.


*****


Despre vânzări pe acest blog v-ar putea trezi interesul:
8

duminică, 26 august 2012

Managementul timpului sau Cum să ne stabilim prioritățile de Stephen R. Covey

Managementul timpului sau Cum să ne stabilim prioritățile de Stephen R. Covey, A. Roger Merrill, Rebecca R. Merrill.

Întrebarea esenţială care deschide primul capitol: Câţi oameni îşi doresc pe patul de moarte să fi petrecut mai mult timp la birou? se transformă în intriga acestui volum interesant despre cum să tratăm problema lipsei timpului în viaţa noastră.
Ideea principală de la care trebuie plecat este că principiile ne guvernează, iar acestea nu sunt valori, metode sau expresi ale religiei, ci un set de realităţi care funcţionează precum Legea Fermei, după cum spune autorul, adică toate la timpul lor astfel încât ferma nu-şi va aduce rodul câmpului atâta vreme cât fiecare activitate nu este făcută cm trebuie atunci când trebuie; contra-exemplul cu îngrăşatul porcului în ajun este sugestiv, acesta nu ar funcţiona în cazul Fermei. Aspectul care este subliniat este acela al termenului lung, al perspectivei.
Astfel că se ajunge în acest proces în a planifica săptămâna de lucru având în vedere elementele importante ale vieţii, care sunt legate de crezul şi viziunea personale asupra vieţii, şi abia după aceste priorităţi să fie adăugate altele, mai puţin importante.
A trăi, a iubi, a învăţa şi a lăsa ceva în urmă sunt cele patru necesităţi şi capacităţi la care se reduce totul şi care abordate în sinergie şi cu echilibru pot duce la o viaţă împlinită.

Cartea este făcută în stilul acesta nou didacticist, cu exerciţii după fiecare capitol şi cu un plan de acţiune care rezumă esenţa cărţii într-un pronunţat caracter activist.Este una dintre cărţile în care se decompune şi se recompune ideea de credo personal, luând în calcul elemente care trimit la felul de a fi şi la principiile care ghidează.O carte din categoria Tools sau Cum să? ce poate oferi o clarificare a funcţionării noastre într-un context bine precizat.


vineri, 24 august 2012

Mare bătaie pe vânzări...

... sau despre cum se muncește în România în vânzări.


Există o parte a forței de muncă din România care pare puțin desprinsă din context la o evaluare superficială. În această categorie pot intra multe tipologii, întrucât prin volum au depășit de multă vreme stadiul de exemple izolate. Și este vorba de poziții de vânzări.

Mai precis, prin supermarketuri, prin fast-food-uri, prin multinaționale, există și își fac apariția chiar și acum oameni ai muncii care au o vârstă mult peste majoritatea colegilor (media este un non-criteriu în aceste cazuri).

Explicațiile pot fi multiple, fac aceeași muncă la fel de bine și cu dedicare totală, ca unii care știu ce înseamnă să ai niște bani asigurați în contextul în care se vorbește de criză în continuare. Sau, pentru că cei tineri nu se orientează către genul ăsta de job, iar maturii nu au prejudecăți de nedepășit. Sau, poate că noua politică a companiei presupune să existe și genul acesta de angajați pentru a putea accesa și o altă nișă de piață.

De altfel, tendința aceasta se observă și-n participanții la cursurilor de vânzări organizate, puteți să vă uitați la pozele mărturie a cursurilor de pe site-urile acestor companii de training.

Ce se întâmplă? Din punct de vedere social, locurile de muncă fiind puține, încep să dispară acele contexte în care oamenii își permit să refuze un interviu, chiar dacă au aplicat. Oportunitățile de a face bani, de a munci, sunt mai reduse, în consecință există mai multă competitivitate pentru post. Atâta vreme cât jobul nu are parametru de vârstă o secvență îngustă de piață, oricine poate să intre în vânzări, și mă refer în mod special la cei care au experiență de muncă în alte domenii.

De altfel, există și un revers al medaliei, acei care încep să lucreze în vânzări și adună informații și puțină experiență, dar care gândesc că la aceeași muncă pot să fie plătiți mai bine sau la aceeași bani pot să muncească mai puțin; atunci se transformă în vânători de joburi, din pacate, și nu de oportunități care vizează o perioadă mai lungă de timp.

În general, oamenii de vânzări maturi (și ca vârstă, dar mai important ca experiență) și eficienți sunt rari. De asemenea, profesioniștii în vânzări cu experiență și cu expertiză, ar trebui să fie pe poziții de mentorat, management sau să facă asemenea activități în care experința și expertiza lor să fie folosită și altfel decât pe teren.

Totuși, este știut din experiență, că în vânzări câștigă vânzătorul care e prezent la client.


*****


Studiu de caz:
Este destul de interesant să vezi cum un angajat al unui supermarket (sau oricare din categoriile de mai sus) face promovare a unei campanii destul de nișată către vârsta tineretului, el fiind aproape de senioriat, unui adolescent și unui apropiat ca vârstă de el. Asta e ceva ce trebuie să vezi pe viu!

Felul în care explică avantajele și beneficiile campaniei, cu ochelarii pe vârful nasului, și cu privirea peste ei, cum îți explică tehnic unde trebuie să te înscrii pe net și ce trebuie să faci ca să primești premii, cum poți accesa toată povestea asta cu cel mai ieftin produs din gamă. Și cum face acest task cu convingerea omului de vânzări care merge pe ideea că fiecare prospect merită aceeași atenție și aceeași calitate a serviciului.

Adorabil! Pe mine m-a cucerit!





marți, 14 august 2012

Vânătorii de joburi

Vânătorii de joburi pot fi cei care aplică pe internet, de obicei, și vizitează (a se înțelege stricto senso) pe cei care fac recrutare fără să aibă un filtru eficient de selecție, ca să vadă ce mai e nou prin piață?, cât mai valorează ei la zi?, cam care mai e oferta?. Dar nevoia lor de schimbare nu e perfect conturată și nici nu e determinată de motive reale destul de solide pentru a produce o schimbare.

Tocmai de aceea, anunțurile de recrutare pe internet date prin intermediul site-urilor specializate nu mai sunt de mult decât o sursă secundară de Recrutare, care comportă un cost ce trebuie foarte bine calculat, timpul.  Mulți din cei care aplică pe poziții de vânzări sau de consultanță în domeniul financiar nu ajung să citească job description-ul, iar asta se traduce într-o prezentare de carieră mai mult decât interviu, lucru care trebuie folosit cu oarecare precauție.

Nevoia de bani este cea mai prezentă la căutarea unui job, deși celelalte aspecte vin să facă diferența: un mediu de lucru plăcut, un domeniu competitiv, un sistem de dezvoltare profesională și personală. Oricare alte criterii personale sunt la fel de importante.

În schimb, pentru vânătorii de joburi, nimic nu este destul astfel încât să fie criteriu valoric de selecție reală, ceea ce presupune că întotdeauna se vor focusa pe aspectul care este mai puțin plăcut și-l vor transforma în motivul principal de refuz.


*****


Ca și Recrutor, mie îmi plac vânătorii de joburi, deși nu-i caut în mod special. Îmi plac pentru că respect dorința lor și efortul depus pentru a descoperi ceea ce îi interesează și în același timp știu că de obicei sunt oameni inteligenți, iar acesta este un criteriu important pentru selecția unui om de vânzări bun.



Mostră:

Recrutor: De ce ați aplicat la noi?
Candidat: Aah, mie mi-e bine unde sunt, dar m-ați chemat și am venit. Eu nu refuz din principiu o întâlnire.

luni, 13 august 2012

Teoria conspirației... reloaded...

Nu știu alții cum sunt, dar eu când aflu asemenea informații găsesc cu cale să fac o ipoteză de lucru prin care să favorizez teorii mai vechi care privesc investițiile financiare, îndeosebi cele bursiere.

Atâta vreme cât există astfel de administratori la nivel internațional, care se ocupă de averea unor familii, și este vorba despre un număr limitat de familii și active medii de ordinul miliardelor de dolari, este ușor de asociat oricare teorie conspiraționistă că de fapt lumea financiară este în continuare condusă doar de un număr limitat de oameni. Acești privilegiați, uneori prin administratorii lor, ar putea să influețeze în mod indirect, dar cu efect puternic ceea ce se întâmplă în această piață favorizând într-un fel sau altul sorții.

Într-o postare anterioară, găsisem argumente istorice care să justifice acest aspect. În același timp este adevărat că pentru a putea influența bursa este nevoie de mai mult decât o simplă schemă, care este dejucată  în principal de reglementări în vigoare menite să asigure libertatea pieței și izolarea ei față de asemenea presiuni.

Acești administratori sau consultanți pot să vadă dincolo de toate acestea și să calculeze întocmai ca la șah cu multe mutări înainte, ceea ce se va întâmpla. Practic ei fac la un alt nivel ceea ce face orice consultant de investiție sau orice întreprinzător bun în portofoliul sau afacerea sa.

Revenind la un ton utopic, sunt mulți care demonstrează că se poate și fără mijlocirea absolută a banilor, varianta cea mai rudimentară și validă și-n contextul modernității fiind trocul de produse și servicii.


*****


Să conspirăm... este cea mai simplă și naturală chestiune, ni se pare nouă celor ce activăm în domeniul financiar. Dar, poate că este validă și pregătirea care ni se face în anticiparea unor momente prielnice și în evitarea unor pierderi majore. Când ai deprins această abilitate, ai câștigat o profesie.

joi, 9 august 2012

Valoarea valorilor

Făceam o remarcă într-o postare anterioară, deși într-un context puțin diferit, care trimite la valori.

Chiar dacă, în primă fază, tentația este să enunț o definiție de dicționar, preferabil una care satisface un context mai precis conturat, după care să comentez pe marginea ei, de data asta am să încerc ceva diferit.

Preocuparea mea în domeniul dezvoltării personale mi-a favorizat, nu de puține ori, întâlnirea cu subiectul Valorile, sursa de energie a vieții noastre interioare, care explodează într-un fel sau altul în viața noastră de zi cu zi, fie în sens pozitiv, fie altfel.

Știați că puteți reduce totul la o valoare financiară, la un număr care reprezintă exact aprecierea altora asupra a ceea ce ai?
În consultanța financiară aspectul devine și mai evident, mai ales când se pune preț pe viața ta, pe cât valorezi tu. Adicătelea, ceea ce reprezinți tu financiar pentru familia ta. Adică, și mai precis, ceea ce generezi tu financiar pentru tine și familie, într-o evaluare corectă ar fi venitul pe care tu îl aduci în familie în decursul a 10 ani de activitate productivă, iar acest lucru poate fi făcut predictiv de la venitul actual, urmând ca această sumă să poată fi actualizată an de an. (despre Suma Asigurată - aici)

Atâta vreme cât va exista economie, va exista și aspectul cuantificării strict financiare a oricărui aspect al ei. De altfel, astfel s-a ajuns la situația în care aspecte, precum trainingul, care sunt mai greu de cântărit, să poată căpăta o formă numerică foarte exactă.

Momente cheie ale vieții noastre ne dirijează anumite alegeri astfel încât tot ceea ce a fost până acum să nu mai conteze decât ca experiență de viață. Totul se schimbă pentru că percepția noastră se schimbă și pentru că noi înșine ne schimbăm. Uneori momentul este o clipă, alteori este un proces îndelungat în care doar constatăm schimbarea.



Așa că, valoarea valorilor nu poate fi apreciată decât în context și este important să fie reevaluată periodic. După nevoie. Atunci când momentul o presupune, de pildă petrecerea dintre ani, sau când situația o cere, de pildă o nouă provocare în carieră, putem să cugetăm la ceea ce ne influențează alegerile: urgența, importanța, anumite valori sau principii. Suntem în acord cu ele sau putem să facem o suspensie și să ne reașezăm pe fagaș?

Cei care zic că funcționează după valori și principii mai zic că viața lor este plină și nu irosesc timp și mai zic iarăși că până să fi făcut lucrul ăsta nu au trăit cu adevărat.
Să-i credem?

miercuri, 8 august 2012

Șablonizare și profesionalizare în Coaching și Mentoring

Într-o postare anterioară am punctat câteva diferențe între cele două funcțiuni, care pot obiectiva același țel într-un context izolat, dezvoltarea profesională a unui subordonat.

Este de la sine înțeles că dezvoltarea acestor concepte de sine stătător, în sensul conturării unui practice care determină o structură și mai departe activitate specifică, ține de aceeași idee de profesionalizare excesivă (și nu gândesc absolut o nuanță negativă), care este specifică tuturor domeniilor vieții, tocmai pentru că recunoașterea performanței poate căpăta valența unui deschizător de drumuri, unui inovator, unui creator de oportunități.

Este iarăși de prisos să constatăm că împărțirea aceasta scolastică între nuanțe profunde este doar specifică unei categorisiri mentale absolute, deși necesară, un practice conform căruia putem înțelege rațional și experiențial mai ușor aceste concepte. Șablonizarea despre care aminteste unul dintre comentarii la postarea amintită nu face decât să fie o expresie a acestei delimitări mentale pe care ne-o propun cei care promovează conceptele.

Atâta vreme cât scopul pentru care se apelează la Coaching sau Mentoring este atins, atunci devine mai puțin relevantă acțiunea în sine, întrucât motivul este identificabil și cuantificabil foarte precis. Rămâne experiența prin care s-a ajuns la rezultat, și, prin urmare, un instrument în plus pentru rezolvarea unei situații specifice.


*****


Postarea și comentariu:  Coaching şi Mentoring

Despre profesionalizare excesivă în Consultanță Financiară, poți citi pe acest blog: Hiperspecializarea

Despre Coaching pe acest blog:
Coaching - mitologie
Coaching prin lectură
Momentul care te definește

Munca Inteligentă este unicul Shortcut

După atâtea articole care analizează Olimpiada de la Londra în fel și chip, după atâtea articole care sintetizează în mod logic și previzibil faptul că munca este singurul element comun al acestor sportivi de excelență, surprinzător este că deși este un subiect care ține cap de afiș al multor agenții de presă și un subiect care vinde, este vorba în același timp de un subiect pe care părinții noștri ni l-au avansat de când eram mici și pe care noi, în ultimă instanță, îl dăm mai departe într-o formă alterată, dar care poartă același mesaj: ca să ajungi undeva, trebuie să muncești.

Partea frumoasă este că treaba cu munca poate să nu devină atât de împovărătoare precum sună, atâta vreme cât faci ceea ce îți place. Iarăși un subiect foarte prezent în contextul dezvoltării personale abordate cu interes și simț de responsabilitate. Totul are o structură, chiar și succesul, deci totul poate fi învățat și dedublat, reduplicat sau reconstruit în altă situație.

Este o realitate că sportivii de performanță au o carieră limitată, mai nuanțat am putea înțelege o perioadă în care își pot atinge maximul de valoare ca sportivi în domeniul lor. Sunt mulți sportivi care se retrag după ce au urcat pe podium. Concentrarea poate spori sau poate decrește odată ce acest lucru s-a întâmplat. Realizăm că muncind de foarte devreme se poate ajunge la performanțe unice în lume, la recorduri noi și absolute, dar aceste reușite vin la pachet cu un cost, care de cele mai multe ori presupune această limitare a timpului petrecut acolo sus. Unii aleg să rămână în domeniu pe post de antrenor, dacă au și această abilitate, dar mulți rămân cu stigmatul de olimpic și atât, întrucât acest statut nu este neapărat unul care să rezolve toate problemele.

Practic în orice domeniu există un best-practice și o anumită strategie de urmărit pentru a atinge un nivel de performanță și succes, care și-a dovedit utilitatea. Și în mod uimitor(sic!), vine cu același cost, cele mai bune rezultate se obțin în condiții bine stabilite și nu tot timpul sau în aceiași parametri.

De asemenea, singura constantă este o muncă susținută, o muncă inteligentă, care să îți coordoneze efortul spre a-ți rafina anumite abilități specifice, cu care să obții cele mai bune rezultate posibile.


*****


În domeniul financiar, există mulți specialiști care pot să-ți vândă ideea de shortcut, așa s-au făcut și încă se fac mulți bani. Poate într-un context precis identificat și foarte bine asumat, acest lucru este posibil. Există un cost aferent, care se traduce în bani: profit sau pierdere.

Unii zic că banii nu fac altceva decât să-ți accentueze caracterul pe care deja îl ai. Alții zic că puterea, banii, sunt elemente care corup. Deși afirmațiile nu se exclud reciproc, pot să surprindă un conflict interior, generat în primul rând de educația noastră financiară din familie sau din contextul cultural în care am crescut și ne-am dezvoltat.

Atâta vreme cât metodele pe care specialiștii din domeniu financiar le promovează pentru a ne atinge obiectivele, iar aceste metode se potrivesc cu felul nostru de a fi, și, în plus, ne asumăm și conștientizăm costul pe care trebuie să-l plătim, poate că este o ideea bună să acționăm conform principiilor și valorilor noastre coordonate cu obiectivele pe care le urmărim.

Munca făcută în sistemul propriu de valori este singurul shortcut către obiectivele noastre, pe termen lung și scurt, în toate aspectele vieții: personal, familial, carieră, social.


Tu ce crezi despre asta?

vineri, 3 august 2012

Project Management... personal

Eeeeh, de fapt acum purcedem la o treabă care seamănă a muncă, așa cum suntem obișnuiți. Ce valori, ce scopuri? Noi știm să transformăm totul în realitate. Suntem buni la planificări și construit trasee de mers.

***

După ce am identificat valorile care ne guvernează și am descoperit țelurile specifice legate de fiecare valoare în parte, am ajuns la etapa în care identificăm un drum prin care să ajungem la ce ne-am propus. 

Este important să existe această coerență între toate elementele care compun stilul tău de viață, iar modalitatea aceasta, care pornește de la valori, este una care îți construiește această coerență.

Rețetă: Se ia fiecare scop în parte și se creionează un plan de bătaie foarte precis, cu pași intermediari și gestionabili. Există atâta literatură pe acest subiect, iar experiența de zi cu zi poate să compenseze chiar pregătire tehnică de Project Management, încât nu este relevant pentru acest moment o descriere detaliată.

Fundamentarea pe conectarea la sine, la interior, la suflet, la profunzimile abisale face ca orice acțiune ulterioare să comporte o energie ieșită din comun și o putere extraordinară.

De multe ori, asta este ceea ce căutăm, să trăim plenar viața. Despre asta este vorba!


Dacă vrei să înțelegi, Acționează!

A cheltui sau... a cheltui. Fără vină.

Într-o postare recentă am înțeles că valorile sunt cele care generează alegerile pe care le facem în viață, fie că suntem sau nu conștienți de acest lucru.


Acum este firesc să începem să conștientizăm de fapt ce determină ele, care sunt scopurile pe care le urmărim în viață, și cum ar zice un înțelept de drept comun, pentru ce trăim?

Poate că aventura este o valoare descoperită. Atunci, un scop legat de această valoare poate fi căutarea aventurii în tot ceea ce faci în fiecare zi și cu fiecare ocazie cu care te întâlnești. Sau, poate fi căutarea doar a acelor oportunități care prezintă semnalmentele aventurii.

Astfel că, teoria zice, am descoperit valorile care ne guvernează, am conștientizat scopurile care se leagă de aceste valori, mai departe în mod firesc este să înțelegem cum ajungem să ne atingem scopul, țelurile specifice, să înțelegem în termeni de pași preciși și logici și mai ales gestionabili.

Atunci când realizezi că cheltuiești bani și energie și tot ceea ce rămâne după euforia momentului este doar sentimentul vinei, atunci o explicație bună ar fi aceea că există o inadvertență între scopul declarat și valoarea identificată, adică nu se pupă, nu se află în același spectru și nu sunt congruente. Deci, o luăm de la un capăt și vedem unde e buba. Valoarea? Scopul? Legătura dintre ele? Sau poate mai studiem cum funcționează mai eficient procesul și după aceea îl refacem.



Despre cum să ne facem planul de acțiune, în episodul următor. Deși nu e greu de intuit.



Dacă vrei să înțelegi, acționează!

miercuri, 1 august 2012

Valorile vieţii

Pentru exerciţiul ăsta, ai nevoie să fii foarte relaxat. Unii folosesc cheia de urgenţă, o seară frumoasă, cu un pahar de vin roşu sec şi un cer înstelat.

Se intră în starea cu pricina. După care se ia sufletul la întrebări: Ce e important pentru tine, mah? Şi se continuă acest interogatoriu fiinţial până se ajunge la un număr fix de 5 valori care îţi ghidează viaţa.(o variantă mai academică va urma)


*****


E greu de închipuit că acesta este primul pas într-o variantă eficientă şi eficace de sesiune de Consultanţă Financiară, ţinută în condiţii ideale.

Ceea ce ne călăuzeşte şi ne determină anumite alegeri constante în viaţă, mai ales cele care implică domeniul financiar al vieţii, are legătură indestructibilă cu Valorile fiecăruia.

Dacă vom face evaluarea Cheltuielilor lunare (despre această tehnică simplă şi importantă poţi citi aici), vom descoperi că multe din cheltuielile care se vor găsi acolo pot să reflecte una sau mai multe din valorile identificate la un pahar de vorbă cu tine, chiar dacă raţional judecând şi financiar evaluând, ele sunt cheltuieli de scos de tot de pe lista lunară.

Spre exemplu, dacă vei regăsi în lista ta multe ieşiri cu prietenii în decursul unei luni, asta poate să se regăsească în lista de valori la Prieteni (desigur!, însă nu în mod obligatoriu).

Deci (fără deci, cum zicea un profesor de-al meu, sic!), Caută să găseşti un moment, eu recomand mai multe momente, în care să cauţi o modalitate să te relaxezi profund şi să te conectezi la sinele tău profund (suflet, viaţă, poţi să-i zici cum vrei).
Apoi, găseşti întrebarea cea mai serioasă pe care ţi-ai adresat-o în ultima perioadă şi care poate suna în mai multe feluri: Ce e important pentru mine? Care sunt valorile mele? Ce mă mişcă pe mine în fiecare zi? În funcţie de ce îmi stabilesc eu priorităţile?
Mai apoi, adună într-o listă scrisă ceea ce a rămas, întrucât vei mai aplica şi filtrul: Asta nu poate să se regăsească în astalaltă?, şi astfel vei rămâne cu 4 sau 5 valori centrale şi principale.

Mai departe, mai vedem... Şi chiar este destul şi aşa, să realizezi jaloanele care îţi coordonează alegerile în viaţă.

Recrutez LIDERI!

DA, RECRUTEZ LIDERI!

Lideri, pentru că ei au motivația și echilibrul de a produce transformare în ei în primul rând și prin exemplu personal și în ceilalți.

Lideri, pentru că sunt constanți în a progresa și a genera dezvoltare în cei din jurul lor.

Lideri, pentru că asta îți trebuie ca să reușești astăzi.

Lideri, pentru că este un MUST (a se înțelege în engleză, desigur, sic!)

Mda, cam asta caut!



CE PRIMESC LIDERII?

Cele mai bune servicii de consultanță pentru carieră și dezvoltare personală.

Cele mai eficiente strategii și tactici de a performa.

Cele mai valoroase și eficace sesiuni de pregătire.

Cel mai dinamic și provocator sistem de remunerație din piață.

Adică, BANI, CARIERĂ și DEZVOLTARE
Mda, știu că asta dau toți, și totuși... este diferit de data asta...



SĂ FACĂ CE?

CONSULTANT FINANCIAR EXPERT

UNIT MANAGER EXPERT


Dacă vrei să înțelegi, ACȚIONEAZĂ!!!

CV, Scrisoare de Intenție și Motivație personală la:
 catalin.maxim@allianztiriac.ro și la coexecontact@gmail.com